העיתונאי רביב דרוקר ביקש מבית-המשפט למחוק את התביעה שהגיש נגד דני זקן, יותם זמרי וידידיה מאיר. השלושה היו חלק מ-14 נתבעים בתביעת עתק שהגיש דרוקר לפני כשנה.

במוקד התביעה של דרוקר, שהוגשה באמצעות עו"ד נדב עשהאל, עומדת כנרת בראשי, שלדבריו הפיצה לדבריו עלילת שווא כאילו הוא חשוד בפלילים ופעל בשליחות ח"כ איימן עודה ונגד עמיתו לחדשות 13, עלי מוגרבי.

בראשי התראיינה בין היתר בתוכנית "רבע לחמש" של גלי-ישראל, אצל יעקב ברדוגו ודני זקן, והפיצה את התיאוריה שלה לגבי מעורבותו לכאורה של דרוקר בפלילים. בהמשך אותו יום, בתוכנית "שבע בערב" של ערוץ 14, התראיינה בראשי פעם נוספת לברדוגו כשהפעם לצדו יותם זמרי. בערבו של יום נערך דיון על ציוצים שפרסמה בראשי בתוכנית "הפטריוטים" של ערוץ 14, בהשתתפות חברי הפאנל, בין היתר יותם זמרי וידידיה מאיר.

מתוך תביעה בסך 1.2 מיליון שקל דרש דרוקר 100 אלף שקלים מבראשי, גלי-ישראל, ברדוגו וזקן בעקבות הראיון בתחנה; 100 אלף שקלים מבראשי, ערוץ 14, ברדוגו וזמרי בגין הראיון בערוץ; ו-100 אלף שקלים מבראשי, ערוץ 14, ינון מגל, זמרי ומאיר בגין הדיון ב"פטריוטים".

זקן טען להגנתו, בכתב הגנה שהגיש יחד עם בראשי, ברדוגו ואבי רצון באמצעות עו"ד זיו מאור, כי סמך על בראשי "ועל רצינות בדיקותיה". זמרי ומאיר טענו להגנתם, בכתב הגנה שהגישו יחד עם אחרים באמצעות עורכי-הדין יגאל דנינו ושרית בר, כי "לבראשי מוניטין כעורכת-דין רצינית ובעלת אמינות שלא תפרסם דברים שאינם בדוקים כדבעי".

עוד נטען בשם זמרי כי דרוקר כלל לא טוען שיש בדבריו בתוכנית לשון הרע כלפיו ועל כן אין כלל עילת תביעה נגדו. בשם מאירי נטען כי כלל לא התייחס בדבריו לדרוקר ולכן אין מקום לשרבוב שמו לתביעה.

בעוד התביעה נגד בראשי, ברדוגו, ערוץ 14 וגלי-ישראל, כמו גם נגד הנתבעים אחרים, עודנה נמשכת, לפני ימים אחדים הודיע דרוקר כי בעקבות ישיבת מהו"ת הגיע להסכמות עם זקן, זמרי ומאיר על מחיקת התביעה נגדם ללא צו להוצאות.

בית-המשפט נתן להסכמות תוקף של פסק-דין.

47905-04-23