ארי הרו, אחד משלושת עדי המדינה במשפט המו"לים, הורשע במרמה והפרת אמונים מתוקף עסקת הטיעון שנחתמה עמו. הרו כיהן כראש הסגל של בנימין נתניהו בחלק מהתקופה שבה התחוללה פרשת "תיק 2000", פרשת שיחות השוחד של ראש הממשלה ונוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות". הרו הוא אחד הגורמים שתיווכו בין השניים, והיה אחראי להקלטת שתי השיחות שנחשפו. ב"תיק 1000" לא מילא תפקיד מרכזי אך נחשף בגוף ראשון לקשר הקרוב בין נתניהו לצמד המיליארדרים שהמטירו עליו טובות הנאה, ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר.

הרו, שסיים להעיד במשפט המו"לים במאי 2023, הופיע היום (31.1) בפני השופט מנחם מזרחי, נשיא בתי-משפט השלום במחוז המרכז, והודה בעובדות שנכללות בכתב האישום שהוגש נגדו כחלק מעסקת עד המדינה. בהתאם לעסקה, בשלב מאוחר יותר ייגזר עליו עונש של שישה חודש עבודות שירות וקנס בסך 700 אלף שקל שישולם לקופת המדינה.

הקשר בין הרו לנתניהו החל בעשור הראשון של המאה ה-21. הרו הועסק כמנכ"ל עמותת ידידי הליכוד בארצות-הברית וכמנהל הלשכה של נתניהו ויועצו לענייני חוץ בתקופה שבה כיהן כיו"ר האופוזיציה. ב-2009, אחרי הניצחון בבחירות שהחזירו את נתניהו לשלטון, הרו מונה לתפקיד ראש לשכתו, שאותו מילא במשך שנה. לאחר מכן, ב-2014, חזר לעבוד עם נתניהו בתפקיד בכיר יותר – ראש הסגל.

הרו פרש מתפקידו כראש הסגל של נתניהו בתחילת 2015. בעדותו סיפר שהחליט לעזוב עקב קצב העבודה האינטנסיבי, אבל גם בגלל תחילתה של חקירה בעניין העסקים הפרטיים שפיתח בתקופה שבה לא עבד עם נתניהו.

השתלשלות העניינים מתוארת בכתב האישום שהוגש נגדו: לקראת מינויו לתפקיד ראש הסגל חתם הרו על הסכם ניגוד עניינים שבו הצהיר כי הוא הבעלים של חברה בשם 3H Global, שעוסקת בלובינג. במחלקת הייעוץ המשפטי של משרד ראש הממשלה מסרו לו שעליו להיפטר ממניותיו בחברה ולנתק את כל הזיקות הכלכליות שלו עמה. הרו אכן מכר את אחזקותיו בחברה לצד שלישי, אך זו היתה מכירה פיקטיבית שנעשתה כך שיתאפשר לו להמשיך וליהנות מהכנסות החברה.

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, עם נשיא מדגסקר הרי רג'ונאריממפיאנינה, בפגישה שבגינה נחקר ראש לשכתו ארי הרו. ירושלים, 8.6.2014 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, עם נשיא מדגסקר הרי רג'ונאריממפיאנינה, בפגישה שבגינה נחקר ראש לשכתו ארי הרו. ירושלים, 8.6.2014 (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

אחרי שהרו החל לעבוד כראש לשכת נתניהו, הוא אִרגן פגישה בין ראש הממשלה לנשיא מדגסקר דאז, הרי רג'ונאריממפיאנינה. מהחקירה עלה שחברת 3H קיבלה עבור התיווך 124 אלף שקל מגוף עסקי, חברת "ניפ גלובל" (שהסתבכה בעבר בפרשת שוחד ושחיתות) – סכום שחלקו אמור היה להיכנס לכיסו של הרו. בעשותו כן, נטען בכתב האישום, פעל הרו ב"מצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו בהצלחתה של 3H, והפר את התחייבותו בהסדר ניגוד העניינים להימנע מכל עניין הנוגע לחברת 3H ולקוחותיה".

לאורך עדותו במשפט המו"לים הרו נטה להמעיט בחומרת האירועים שהתחוללו בלשכה והתמסר לגרסת סנגוריו של נתניהו, שלפיה הוא חווה לחצים פסולים שגרמו לו להישבר, להודות בפלילים ולהפוך לעד מדינה. הוא דיבר על נתניהו בהערצה וגילה הבנה למהלכים האגרסיביים שביצע ראש הממשלה בנסיונו להשתלט על מפת התקשורת הישראלית, שחלקם היתרגמו לסעיפי אישום.

"החלום שלי מילדות היה לתרום למדינת ישראל ולעם היהודי. היתה לי הזכות לעשות את זה במקום החשוב ביותר, לשכת ראש הממשלה, לצד אדם שהוא עדיין בעיני מנהיג היסטורי ענק", סיכם מוקדם יותר החודש בראיון שהעניק ל"ישראל היום" לרגל צאת ספר אוטוביוגרפי פרי עטו. "תשאל אותי, האם הייתי חוזר על הכל שוב כשאני יודע שזה המחיר שאשלם? התשובה שלי היא כן".

67104-01-20
38982-08-20

* * *

לעיון בהסכם עד המדינה ובכתב האישום שבו הודה ארי הרו

להורדת הקובץ (PDF, 4.49MB)

משפט המו"לים