בעוד אתרי החדשות הליברלים המובילים חוסמים בוטים של מנועי בינה מלאכותית, אתרי החדשות הימניים המובילים מקבלים אותם בברכה, מדווח מגזין "ויירד".

הבדיקה עליה מסתמך המגזין כללה 44 אתרי חדשות מובילים ומצאה כי רובם, 88%, חסמו את הבוטים של חברות בינה מלאכותית כמו OpenAI. בין האתרים החוסמים: ה"ניו-יורק טיימס", ה"וושינגטון פוסט", ה"גרדיאן" וה"אטלנטיק". לעומת זאת, אף אחד מאתרי החדשות הימניים שנבדקו לא חסמו בוטים: אתר "פוקס ניוז", ה"דיילי קולר", "ברייטברט", "וושינגטון אקזמיינר" ועוד.

חברות בינה מלאכותית משתמשות בבוטים על מנת לקצור מידע מהאינטרנט על מנת "לאמן" את הבינה המלאכותית, וחוקרים ששוחחו עם "ויירד" העלו את הסברה כי אתרי הימין מעוניינים להשפיע כך על עמדותיה של הבינה המלאכותית של המנועים השונים. דוברת חברת OpenAI טענה בתגובה כי כמות חומר ה"אימונים" גדולה מכדי שיהיה לדבר משמעות.

ב"וויירד" מציינים כי יתכן שהסיבה לשוני בין האתרים פרוזאית יותר, ונובעת מבורות. לפי המגזין, שניים מאתרי החדשות הימניים אליהם פנו לתגובה, אמרו כי לא ידעו כלל על כך שחברות בינה מלאכותית קוצרות את המידע באתריהם. ובכל זאת, באתר ימני אחר, ה"דיילי ווייר", הצהירו כי הם אכן בודקים דרכים להשפיע על ההטייה הפוליטית של בינה מלאכותית.