התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (23.1) פעם נוספת לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בבקשה לבחון את ניגוד העניינים שבו מצוי לכאורה רובי לוזון, שמכהן במקביל כממלא מקום מנכ"ל וחשב הרשות לפיתוח הגליל וכמו"ל עלון השבת "שביעי".

בתחילת החודש כבר פנתה התנועה לנציב הרשקוביץ בעניין, אך טרם קיבלה תשובה. בינתיים פרסמה טלי חרותי-סובר ב"דה מרקר" כי חברי המועצה שאישרו את מינויו של לוזון לתפקיד ברשות לפיתוח הגליל לא היו מודעים לעיסוקיו האחרים.

חרותי-סובר צירפה לדיווחה את חוות הדעת של היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד אייל נון, בנושא מינויו של לוזון לתפקיד מ"מ המנכ"ל, שם לא נכתב דבר על היותו מו"ל ובעל טור בעלון השבת.

"אנו פונים אליכם כעת, ובשים לב לדיווח הנ"ל, לפעול ולבחון גם את הליך מינויו של מר לוזון למ"מ מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, בצל העובדה כי עבודתו הנוספת כמו"ל העיתון בשביעי, לא הובאה בפני הגורם הממנה לתפקידו כמנהל הרשות הממשלתית", כותבים עו"ד הידי נגב ואמיר סביר מהתנועה לאיכות השלטון

"נזכיר, כי אין המדובר בענייננו במשלח יד פרטי רגיל – אלא בעובדה שמר לוזון מחזיק בתפקיד בכיר ובעל השפעה בכלי תקשורת", מוסיפה התנועה במכתבה לנציבות שירות המדינה. "תפקיד שעשוי לשמש ככלי בידו של המו"ל, כדי לנגח יריבים בשירות הציבורי בכובעו השני כמנהל רשות ממשלתית ובכך עלול לעשות שימוש פסול בכפל תפקידו. די לחשש בניגוד עניינים חריף זה על מנת לבחון את האמור במכתב זה".

לפי הדיווח של חרותי-סובר, בנציבות פנו כבר לאחר המכתב הראשון של התנועה למשרד המשפטים לקבל את עמדתם לגבי השאלה אם יש להם סמכות לטיפול משמעתי בעובדי הרשות לפיתוח הגליל.

לוזון לא הגיב לפניית "העין השביעית".

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 865KB)