סכנות השתייה

gv_220410_1

עובד של אפל ששתה קצת יותר מדי שכח בבית-מרזח בקליפורניה את הפלאפון שלו. הבעיה? הפלאפון שנשכח היה אב-טיפוס של האייפון החדש, ומובן שמצא את דרכו לאינטרנט. איזה בלגן! כאן תוכלו לקרוא ראיון זחוח עם ניק דנטון, העורך הראשי של "Gawker Media", שמספר כיצד שילם ממיטב כספו עבור הסקופ. ואילו כאן, כאן, כאן וכאן תוכלו לראות כיצד קנאת מתחריו של דנטון גורמת להם לקוות שסטיב ג'ובס יגיש נגדו תביעה שתותיר אותו חסר כל.

חדשות השדה

gv_220410_2

הר הגעש האיסלנדי השובב אילץ הרבה מאוד אנשים לבלות את השבועיים האחרונים בשדות תעופה. וכדי שלא יהיה לקהל השבוי משעמם בזמן שהוא ממתין להתפזרותו של הענן הוולקני, החליט אחד הלכודים להוציא עבורו מגזין.

מלחמת אין ברירה

gv_220410_3

רשת החדשות CNN, שמדשדשת ברייטינג ומאבדת צופים בקצב רצחני, החליטה לערוך ניסוי ולהמשיך לשדר מהאולפן גם בזמן הפרסומות. שיווק תוכני, מה שנקרא.

עתידות מאתמול

gv_220410_4

עתיד העיתונות נראה ורוד מאוד, כשניבאו אותו ב-1965.

אני ראשון!! (1)

gv_220410_5

ה"וושינגטון פוסט" משרטט קווים לדמותו של "פרופובליקה", ארגון החדשות שלא למטרות רווח, שקטף בשבוע שעבר פוליצר בזכות כתבת תחקיר על המתת חולים בבית-החולים בניו-אורלינס בעת סופת ההוריקן קתרינה.

עוד ב"העין השביעית": רפי מן על "פרופובליקה" - "עיתונות חירום".

אני ראשון!! (2)

gv_220410_6

ה"ניו-יורק טיימס מגזין" מקדיש כמה אלפי מלים למייק אלן, בעל טור באתר האקטואליה "פוליטיקו", שנקרא, כך למד הקורא, על-ידי כל המי ומי של וושינגטון.

אני ראשון!! (3)

gv_220410_7

למרבה ההפתעה, עורכת מגזין האופנה "ווג", אנה וינטור, מאוד אוהבת בלוגרים שכותבים על אופנה.

טוויט טוויט

העיתונאי ג'ולס ויטקובר, שכבר עבר את ה-80 ושעדיין כותב ב"בולטימור סאן", חושב שטוויטר הופך אתכם למטומטמים.

עובדה

בודק העובדות הראשי של ה"ניו-יורקר" מגלה כמה סודות מקצועיים.

ועוד עובדה

ואם כבר בודקי עובדות, הרי שוועידה גדולה בגרמניה שנערכה בחודש שעבר קיבצה אליה את כל התותחים הגדולים של התחום. הכל התחיל בדיוק בזמן (וזאת אף שנרשמו עומסים כבדים בדרכי ההגהה).

אזיקים מפרווה

אם לא די בכך שהעיתונות האלג'ירית אינה נהנית מחופש מופלג (היא מדורגת במקום ה-141 מתוך 175 מדינות ברשימה של עיתונאים-ללא-גבולות), הרי שבשנים האחרונות היא גם הפכה לצהובה יותר מבארט סימפסון.

התפוח נפל

עושה רושם שהעיתונאית הפיקטיבית קארי בראדשו החליפה את המאק-בוק שלה במחשב נישא של HP. הסיבה? חוזה שמן לפרודקט פלייסמנט שנחתם לקראת יציאת "סקס והעיר הגדולה 2".

דליפה ברשת

האם חשבון הג'ימייל שלכם בסכנה? על-פי הפרטים המטרידים שנחשפים בכתבה הזאת ב"ניו-יורק טיימס", בהחלט עושה רושם שכן.

קצת ג'ון סטיוארט

ברני גולדברג, פרשן ברשת פוקס-ניוז, נאלץ השבוע להסכים עם איש ה"דיילי שואו", ג'ון סטיוארט, שטען בתוקף שהפרשנות בפוקס נגועה בהכללות ובצביעות. עם זאת, העובדה שגולדברג לא היסס להאשים את סטיוארט בחטאים דומים גרמה לציניקן המצחיקן להזמין לאולפן מקהלת גוספל כדי לסגור חשבון עם פוקס-ניוז אחת ולתמיד. או לפחות עד השבוע הבא.

סיכון מקצועי

שאלה: כמה קלוריות צורך בשבוע מבקר האוכל של ה"ניו-יורק טיימס"? תשובה: 24,560.

באמת סיכון מקצועי

אחמד עומר חאשי, עורך לשעבר בתחנת רדיו עצמאית בסומליה, מספר ממקום מושבו שבאוגנדה כיצד נחלץ בעור שיניו משלושה נסיונות התנקשות.

את המנגינה הזו

ועדיין בסומליה: מפלגה אסלאמית מיליטנטית הורתה לתחנות הרדיו והטלוויזיה במוגדישו להפסיק להשמיע מוזיקה. הסיבה: זה אנטי-אסלאמי. ואילו הממשלה הסומלית איימה השבוע: כל התחנות שהפסיקו להשמיע מוזיקה – ייסגרו.

ביקור חוזר בשערוריית טייגר וודס

שחקן הגולף טייגר וודס נתפס לפני כמה חודשים עם המכנסיים למטה. המצגת הבאה עושה דבר דומה לכל העיתונים שלא היססו לפרסם "סיפורים" די מטופשים שעסקו, באופן זה או אחר, בפרשייה הלוהטת.