במקום הספד

gv_180310_1

מהדורת החדשות של אתר האינטרנט הסאטירי "The Onion" כינסה פאנל כדי לדון בהשלכות הדרמטיות של גוויעת העיתונות המודפסת. בין השאלות שהועלו לדיון: בהעדר עיתונים, מה יערמו מטורפים זקנים בבתיהם; כיצד נוריד את הבוץ מנעלינו; והסוגיה הבוערת מכל: במה, לעזאזל, נעטוף את הדגים המסכנים?

הציבור זה אני

gv_180310_2

במהלך אחת מהחקירות הרבות שמתנהלות נגדו, הוקלט ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני כשהוא דורש את ביטולה של תוכנית טלוויזיה "עוינת" שמשודרת בערוץ הציבורי, Rai. כזכור, המנהיג האיטלקי הוא הבעלים של כמה וכמה ערוצי טלוויזיה פרטיים. גם הערוצים שאינם בשליטתו, כך הוכח בעבר, נוטים לעשות כל מה שהוא דורש. ב-2002, למשל, האשים ברלוסקוני את העיתונאי מישל סנטורו, שמתח עליו ביקורת, בכך שהוא עושה "שימוש עברייני" במדיום הטלוויזיוני. מיד לאחר מכן הוצא סנטורו לחופשה שנמשכה ארבע שנים.

בקרוב

gv_180310_3

לארי צ'רלס , הבמאי של "בוראט" ושל "תרגיע", סדרת הטלוויזיה של לארי דייוויד, עובד על סדרה סאטירית שתעסוק בבוס של אפל, סטיב ג'ובס. יסייע לו במלאכת הכתיבה דן ליונס, שכותב את הבלוג המשעשע והפופולרי "The Secret Diary of Steve Jobs". "המטרה שלנו היא לעשות את 'האזרח קיין' של עמק הסיליקון", אמר צ'רלס. לסדרה יקראו "iCon".

נו מור

gv_180310_4

הפוטו-ג'ורנליסט צ'רלס מור, שליווה עם מצלמתו את מאבקם של השחורים לשוויון זכויות בארצות-הברית בשנות החמישים והשישים, נפטר בשבוע שעבר בגיל 79. באתר של ה-BBC תוכלו לצפות בגלריה לזכרו, שכוללת כמה פריימים מפורסמים שלו.

סיקסטי לואיס

gv_180310_5

ג'ורג' לואיס, עורך גרפי ואיש פרסום בסתיו חייו, מספר ל"Jezebel" על השערים הנשיים הפרובוקטיביים והאייקונים שעיצב עבור המגזין "אסקווייר" בשנות השישים.

חשבון הוצאות

gv_180310_6

שוטרת באספן, קולורדו, פוטרה מעבודתה לאחר שנכשלה במתן דו"ח לאדם שנהג תחת השפעת אלכוהול. האדם השתוי היה עורך החדשות של העיתון המקומי, הוא שוחרר בלי לקבל דו"ח לאחר שהבטיח לשוטרת שיכתוב עליה רק דברים טובים, ולמקרה שתהיתם, כן, בניגוד לשוטרת, הוא דווקא עדיין אוחז במשרתו.

תכירו: אנדרו ברייטבארט

gv_180310_7

גליון אפריל של "Wired" מציע פרופיל מרתק של אנדרו ברייטבארט, הכוכב העולה של המדיה הימנית-שמרנית בארצות-הברית. ברייטבארט, שהחל את דרכו מאחורי הקלעים של ה"Drudge Report", מנהל כיום רשת משגשגת של בלוגים שעוסקים בבידור, תקשורת ופוליטיקה, ומופיע לעתים תכופות כראש-מדבר בפוקס-ניוז. כמו כן, תחקירי העוקץ שהוא מפרסם באתר שלו זוכים להתעניינות עצומה ומצליחים לא פעם להביך את התקשורת הממוסדת ואת הממשל.

הבוס והשמוק

gv_180310_8

אף ששירו הקלאסי של ברוס ספרינגסטין, "Born in the U.S.A", יצא לפני 26 שנה, רק השבוע מצא כוכב פוקס-ניוז המעורער גלן בק פנאי להאזין למלים שלו. אפשר לומר שהוא לא אהב את מה שהוא שמע.

יש גם אופוזיציה

gv_180310_9

ואם כבר גלן בק, אז ב"וושינגטון פוסט" מספרים שלמרות ההצלחה המפחידה של תוכניתו של הקריין הבכיין, לא כולם בפוקס-ניוז סבורים שהאיש בריא בנפשו ו/או מועיל לערוץ.

בשידור חי

gv_180310_10

כתב החדשות החובב גורדון בויד מאוד רצה להצליח להגיד את מה שהיה לו להגיד כשהשידור באולפן עבר אליו בשידור חי כדי שידווח ממשפט הרצח המזעזע שנשלח לסקר עבור מהדורת הערב המקומית. למרבה הצער, לא כל-כך הלך לו. למרבה השמחה, המצלמה צילמה הכל, גם את פניו של השדרן באולפן.

מה עוד חדש

gv_180310_11

מחקר חדש ולא מאוד מפתיע מלמד שאם את אשה שרוצה קריירה בעולם הטלוויזיה, עדיף שתהיי גבר.

יש מרואיינים ויש מרואיינים

gv_180310_12

כאשר עיתונאית אמיצה בחרה לשאול את השחקן/קדוש שון פן אם הוא עדיין עומד מאחורי התבטאות ישנה שלו שבה איחל למבקריו הרבים ללקות בסרטן רקטאלי ולמות בייסורים, פן בחר לעשות את מה שכל זוכה אוסקר היה בוחר לעשות: הוא הפנה את מבטו אל עבר העוזרת האישית הנאמנה שלו, וסימן לה בעזרת גבותיו הגרומות לארגן לעיתונאית החצופה הזאת כרטיס בכיוון אחד לקיבינימט. ומה שיותר מהר, יותר טוב.

אז יש או אין?

gv_180310_13

נשיא איגוד הכתבים של דנמרק מדבר על חופש העיתונות בארצו בעקבות הסערה הגדולה שעוררו הקריקטורות שעשו צחוק מהנביא מוחמד.

במקום הספד

gv_180310_14

"Newspaper Club" הוא סטארט-אפ לונדוני חדש שמאפשר לכל מי שרוצה להדפיס לעצמו עיתון בן 12 עמודים.

בעל הבית השתגע

gv_180310_16

איל התקשורת רנדי מייקלס, שיושב על ראשה של הפירמידה הקורסת שהיא החברה שלו, Tribune Co., שלח למגישים של אחת מתחנות הרדיו שלו מזכר ארוך ולא מאוד הגיוני שבו הוא מונה את כל המלים שהוא אוסר עליהם להגיד במהלך שידור. בין המלים והביטויים האסורים: "רשויות", "מאחורי הסורגים", "דיווה", "אגדי", "אם להיות הוגנים", "זמן לפרסומות" ועוד. עושה רושם שרשימת המלים שהוא מרשה לשדרנים שלו לבטא קצרה בהרבה.

לא ממליץ

gv_180310_15

פול מרטין, עיתונאי של ה-BBC שהוחזק בידי חמאס במשך כחודש, שוחרר מידי שוביו ומספר על חוויותיו.