אתר "דה מרקר" הוסיף הבהרה לכתבה וישלם פיצוי בסך 5,000 שקלים למשפיענית רשת שפרסמה שבחים לחברת שטראוס.

באפריל 2022, על רקע משבר הסלמונלה במוצרי שטראוס, פורסמה באתר "דה מרקר" כתבה מאת רפאלה גויכמן תחת הכותרת "'אנחנו כבר בלחץ למתוק': האם המשפיענים שהתגייסו לטובת שטראוס יצילו אותה?".

בכתבה הוזכר כי "משפיענית רשת בתחום המזון בשם יקרת שכטר יצאה להגנת שטראוס מול אלפי עוקביה", וצוטטו כמה שורות מפוסט שפרסמה שכטר בפייסבוק. בהמשך נכתב: "משפיעני רשת נקראים בז'רגון המקצועי 'שגרירים' – כאלה שמייצגים את החברה בעולם בחוץ. הם מקבלים ממנה מוצרים, מנסים אותם וממליצים עליהם. יש להם גישה ללקוחות, והרבה פעמים מצליחים לגרום להם לרכוש מותגים שונים. כעת נותר לראות כמה יצליחו שגריריה הרבים של שטראוס לשמור על החברה, שהסתבכה בגדול".

שכטר דרשה מהעיתון ומגויכמן פיצוי בסך 75 אלף שקלים וכן פרסום תיקון או הכחשה כיוון שלדבריה השתמע מהכתבה כי קיבלה מוצרים משטראוס. "התובעת מעולם לא קיבלה דבר וחצי דבר בעד מידע אותו היא מפרסמת", נכתב בתביעה שהגישה באמצעות עו"ד דפנה אזולאי-רגב.

ב"דה מרקר" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד תמיר גליק, כי שכטר "קוראת לתוך הכתבה דברים שאין בה", שכן לא יוחסה לה קבלת מוצרים מהחברה. עוד צוין כי בציטוט הפוסט של שכטר בכתבה נכלל גם המשפט "אין לי שום אינטרס לדבר בזכות חברת שטראוס, הם אפילו סירבו להעסיק אותי אי אז בעבר הרחוק", כך שממילא היה ברור שאינה נכללת ב"שגרירים" שמקבלים מוצרים מהחברה.

לאחרונה הודיעו הצדדים על הסכם פשרה לפיו תפוצה שכטר ב-5,000 שקלים ולכתבה תתווסף הבהרה בזו הלשון:

הבהרה: בכתבה זו לא הייתה כוונה לייחס ליקרת שכטר קבלת מוצרים ו/או כל סוג אחר של תגמול מחברת שטראוס. ככל שהובן אחרת אנו מתנצלים על כך".

4901-09-22