חיילי צה"ל תקפו והרסו מצלמת עיתונאים במהלך מבצע "בית וגן" בג'נין, כך עולה מסרטון שפורסם שלשום (3.7).

בסרטון נראה רכב צה"לי עוצר מול מצלמת וידיאו העומדת על חצובה. מדלתו  הפתוחה של הרכב ומחלונו נורות כמה עשרות יריות, שחלקן פוגע במצלמה. לאחר שהמצלמה נופלת מהחצובה דלת הרכב נסגרת והוא מתרחק מהמקום.

בתקשורת העולמית דווח כי המצלמה שנהרסה מירי כוחות צה"ל הועמדה במקום על ידי אנשי ערוץ "אל-ערבי", הכתב עמיד שחאדה והצלם רבי מוניר. בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וואפא דווח כי לדברי שחאדה הכדורים כוונו ישירות אליו ואל הצלם שהיה לידו. "אל-ערבי" הוא ערוץ קטארי (לא מדובר בערוץ "אל-ערביה" הפועל מערב הסעודית).

בפדרציה הבינלאומית של העיתונאים (IFJ) גינו את המעשה וציינו כי שחאדה ומוניר תפסו מחסה במבנה סמוך ונותרו כלואים שם עד שחולצו, לצד עיתונאים אחרים, בידי אנשי הסהר האדום. עוד נטען על ידי ה-IFJ כי כוחות צה"ל ירו ישירות על עיתונאים מסוכנות אנאדולו הטורקית ומערוץ "רוסיה היום" התומך במשטר של פוטין.

באתר 972+ שוחחו עם הצלם אחמד אל-באז שסיפר כי בעקבות המתקפה הישירה של כוחות צה"ל על צוות הצילום והציוד שלו חדלו ניסיונות העיתונאים להיכנס למחנה הפליטים כדי לדווח על הנעשה שם.

מדובר צה"ל נמסר: "חמושים פתחו באש לעבר רכב צה״ל במהלך מבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים ג׳נין. הכוח הגיב בירי לעבר מקור הירי. נסיבות הפגיעה במצלמה נמצאות בבירור". יצוין כי בסרטון לא נראה כל ירי לעבר הרכב הצה"לי ואילו הפגיעה במצלמה נראית מכוונת.

מארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל טרם נמסרה תגובה.