חברת זמני ישראל בע"מ, מפעילת אתר "זמן ישראל", תשלם לעיתונאי נתי יפת 20 אלף שקלים, כך סוכם לפני ימים אחדים בהסכם פשרה בין הצדדים.

לפני כשנתיים הגיש יפת, כיום כתב "הארץ", תביעה בסך כ-125 אלף שקלים נגד אתר "זמן ישראל" בטענה כי לא קיבל את כל הזכויות המגיעות לו בתקופה שבה עבד עבור האתר. לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עורך-הדין שחר דור, התקיימו יחסי עבודה בינו לבין האתר וזאת בין היתר משום שעבד אך ורק עבור האתר במשך 55 שעות עבודה שבועיות לפחות.

יפת ציין כי שכרו, ערב הרעת תנאיו, עמד על 12 אלף שקלים בחודש וכי בספטמבר 2020 הורעו תנאי שכרו בגין איחור בהגשת כתבה. כחודשיים לאחר מכן הודיע כי אינו יכול להמשיך בתנאים החדשים שנקבעו לו.

באתר טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין אופיר טל ולואיז ספורטס, כי יפת חתם על הסכם עם האתר לפיו הוא יהיה ספק עצמאי של תכנים ויקבל תמורה גבוהה עבור כתבות שיכתוב בביתו, מבלי שיידרש לדווח על שעות העבודה. עוד נטען כי במערכת ציפו ממנו לספק שלושה טורי פרשנות פוליטית בשבוע, אך הוא התקשה לעמוד במשימה. לפי האתר, חישוב השעות שהציג בכתב התביעה מנותק מהמציאות.

עוד טענו באתר כי בשל אי עמידתו של יפת בהיקף התוצרים שציפו ממנו, ביקשה עורכת האתר בירנית גורן (גילוי נאות: שותפה בחברה שבנתה את אתר "העין השביעית") לשלם ליפת לפי כתבה, כפי שהיה בתחילת תקופתו באתר, ולא תשלום חודשי קבוע. מכתב ההגנה עולה עוד כי כתבות באתר תומחרו בטווח שבין 1,500 ל-2,500 שקלים וטורים תומחרו בטווח שבין 500 ל-750 שקלים. בעקבות החלטתה זו התגלעה מחלוקת בינה לבין יפת שהובילה בסופו של דבר לעזיבתו ולתביעה.

בשבוע שעבר נפגשו הצדדים בפני השופט תומר סילורה בבית-הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו. לאחר שיחה מחוץ לפרוטוקול הסכימו הצדדים כי חברת זמני-ישראל תשלם ליפת 20 אלף שקלים ובכך יבוא להליך המשפטי סוף. השופט סילורה נתן להסכם תוקף של פסק-דין.

24478-04-21