ב-mako יסירו מן האתר עד מחר (22.5) כתבה ביקורתית על חברה שסיפקה קורס מזורז ללימוד אנגלית, כך סוכם היום בדיון שנערך בתביעה שהגישה החברה נגד האתר.

בדצמבר 2020 פורסמה ב-mako כתבה מאת רעות עוזיאל תחת הכותרת "חלק ממטלות הקורס: לצלם את עצמכם עושים מדיטציה ולשלוח למרצה". לפי כותרת המשנה בכתבה, "במועצה לצרכנות הצטברו מאות תלונות נגד חברת 'ספיזי', המציעה קורס לימוד אנגלית בתוך 42 יום, עם הבטחה להחזר כספי למי שלא יהיה מרוצה".

עוד נטען בכותרת המשנה כי "מעבר לטענות שהחברה מתנערת לכאורה מהשבת התשלום, התלמידים תוהים על שיטות הלימוד: 'ביקשו ממני לעשות מדיטציה ולצלם את עצמי'". בכותרת המשנה הובאה גם תמצית תגובת ספיזי: "מאמינים בשיטת הלימוד הטבעית, בה מחברים בין חומר לימודי לדרך חשיבה, בדגש על תת-מודע".

בעקבות פרסום הכתבה הגישה חברת סמארטק השכלה דיגיטלית בע"מ, המפעילה את הקורס המכונה "ספיזי", תביעת דיבה בסך 650 אלף שקלים נגד חברת שידורי קשת בע"מ והעיתונאית עוזיאל. החברה דרשה, באמצעות עורכי-הדין אריאל שוורץ ואריאל שושן, כי מלבד הפיצוי יורה ביהמ"ש לקשת להסיר את הכתבה ויחייב אותה לפרסם התנצלות.

קשת ועוזיאל טענו להגנתן, באמצעות עורכי-הדין מוטי ארד ועופר ולך, כי הכתבה הסתמכה על תלונות שהגיעו למועצה הישראלית לצרכנות ונועדה להעלות למודעות הציבור את הסוגיה הצרכנית. "מדובר בכתבה בעלת ערך חדשותי, ציבורי וצרכני מובהק", טענו הנתבעות והוסיפו כי עומדות להן הגנות "אמת בפרסום" ותום הלב.

היום, אחרי דיון הוכחות בתיק בפני השופט עדי הדר התקיימה שיחה מחוץ לפרוטוקול בסיומה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמה: קשת תסיר את הכתבה עד מחר בחצות היום ובתוך ארבעה ימים תעביר למנכ"ל התובעת מכתב שבו ייכתב כי ככל שהתובעת נפגעה מתוכן הכתבה ופרסומה, "קשת מצרה על כך". החברה ויתרה לפיכך על כל פיצוי כספי. השופט הדר נתן להסכמות תוקף של פסק-דין.

4459-04-21