הצעת החוק של חבר הכנסת בועז ביסמוט (הליכוד) לאיסור פרסום הקלטות לא כלולה בסדר היום של הישיבה השבועית הקרובה של ועדת השרים לחקיקה. ההצעה, שספגה גינויים מקיר לקיר בשל פגיעתה בעיתונות ובאכיפת החוק, עלתה לדיון בוועדת השרים לפני שבועיים וחצי, ונדחתה "לשבועיים", אולם לא הופיעה בשתי הישיבות השבועיות שכבר התקיימו מאז.

זוהי הצעת החוק הראשונה של ביסמוט, לשעבר עורך "ישראל היום" ופאנליסט בחדשות 12, ומי ששירת במסירות את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בכובעו כאיש תקשורת. לפי ההצעה, חוק הגנת הפרטיות יתוקן כך שפרסום הקלטה של אדם שנעשתה ללא ידיעתו או רשותו תהווה פגיעה בפרטיות.

הניסוח המרושל של ההצעה מקהה את האפקטיביות שלה, אולם היא ספגה ביקורת ציבורית עזה, בין היתר מ"ישראל היום", בשל האפקט המצנן על חופש העיתונות. גם היועצת המשפטית לממשלה התנגדה לה וכך גם ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל. המתנגדים להצעה סבורים כי היא תפגע בחופש העיתונות בכלל ובתחקירים עיתונאיים בפרט. היועצת המשפטית לממשלה הוסיפה כי הצעת החוק צפויה לפגוע גם בעבודת רשויות האכיפה.

הצעת החוק של ביסמוט היא הפעם השלישית בה רה"מ נתניהו מנסה להקשות על שימוש בהקלטות בפרסומים עיתונאיים באמצעות חקיקה. בפעם הזו, אם באופן מכוון ואם בשל אהבת האירוניה, נבחר עיתונאי לשעבר כדי להגיש את הצעת החוק ולספוג את הביקורת. העובדה שגם אחרי השבועיים שנקצבו לכאורה לדחיית ההצבעה על ההצעה בוועדת השרים, מציעה כי גם הפעם תיגנז ההצעה ותושלך לפח האשפה של הצעות חוק שמטרתן להגביל את העיתונות.

מביסמוט לא נמסרה תגובה.