רגע היסטורי התחולל השבוע בכנסת, אבל לצערנו לא היה זה אחד חיובי. ועדת הכנסת שהוקמה למען מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר, תוך דריסת פסיקת בג"ץ, החלה את דיוניה.

למרות הניסיון של הקואליציה להסתיר כמה שאפשר את מושא הוועדה, המסכות הוסרו במהרה ואיתן גם הבושה. בוועדת החוקה המשיך הדיון על המהפכה המשפטית, בצל אזהרותיו של יועמ"ש הוועדה שהצביע על הסכנה לזכות לבחור ולהיבחר. הוועדה אישרה חלק נוסף מהצעתו של שמחה רוטמן לפגיעה בכוחו של בג"ץ עם סעיף "חיסון" חוקים מפני ביקורת שיפוטית שחמק מעיני רבים.

מסדרונות הכנסת המשיכו להיות מקום בטוח ומזמין ללוביסטים, ש-25 מהם מקבלים חניה חינם בתוך המשכן, בעוד שנציגים של ארגונים אזרחיים משלמים מכיסם לחניון. היועצת המשפטית של הכנסת חיפשה את מקור ההטבה, אך לא הצליחה למצוא בארכיון סיבה לכך. בנוסף, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נסוג מהרפורמה שקידם בתחום מוצרי המזון והטואלטיקה, ולשבי גטניו יש עצה לשר האוצר הטרי בהתמודדות מול לוביסטים מסחריים מקצועיים.

יעל געתון שוחחה עם תושבי אשדוד, שבירכו על כך שבאזור התעשיה שיוקם בצפון העיר לא יאוחסן חומר מזהם. למרות הצלחת מאבק התושבים, החשש עדיין מרחף באוויר. דרור גורני חיפש תשובות לתושבים החנוקים משריפות הפסולת ברשות הפלסטינית, אך מצא שהפתרון להטמנת פסולת של יותר מרבע מהפלסטינים בגדה לא נראה כרגע באופק.

וגם, מדוע לא השיבו לפניית "שקוף" חמישה מחברי ממשלת בנט-לפיד על סיבת התחמקותם מהגשת הצהרת הון כמתחייב?