שופטי בית המשפט העליון פסקו כי מינוי אריה דרעי לשר לא סביר - אך מי שיקרא בין השורות יגלה שגם חברי הכנסת חטפו ביקורת קשה. הנשיאה אסתר חיות ושאר שופטי ההרכב תיארו את "נקודת השפל" אליה הגיעה כנסת ישראל, שהעבירה תיקון חוק יסוד שכל מטרתו לאפשר למורשע דרעי קיצור דרך לשלטון.

פסק הדין מאשר את מה שכתבנו שוב ושוב - חוק דרעי הוא אות קלון לכל אחד מהח"כים שלקחו בו חלק. הפצנו סרטון המאגד את הציטוטים ומזכיר שוב את שמותיהם.

ההתנגשות בין מערכת המשפט לשלטון מחזירה את הזרקור לשינוי המשטרי שמתכננת הקואליציה בראשות בנימין נתניהו. כשהמרוץ לנשיאות בית המשפט העליון יהפוך פוליטי - השופטים עלולים ללכת רחוק כדי לשאת חן בעיני הפוליטיקאים. וכך גם עורכי הדין שירצו להתמנות לשופטים, בוועדה שבה יהיה רוב מוחלט לשלטון.

ובינתיים, בוועדת חוקה, היו"ר שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין הדגימו השבוע כיצד ניתן לכופף את היועצים המשפטיים בכנסת, ובקרוב גם בממשלה, במפגן התנגחות חריג. אספנו את הרגעים והסרטונים כדי שתקבלו את התמונה המלאה.

לסיום, אנחנו רוצים לומר מילת תודה ענקית לכתב הכנסת שלנו, עידן בנימין, שעוזב את "שקוף" אחרי חמש שנים של שירות אדיר לציבור. קראו ראיון פרידה שבו הוא מספר מה למד בשנים בהן סיקר את המשכן