עמותת הצלחה מבקשת מבית המשפט העליון לדון בדחיפות בהשלמת מינוי מפקד גלי צה"ל, חרף עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לפיה לא ניתן להשלים את מינוי הקבע בתקופת בחירות. עמדת היועמ"שית כפי שהוגשה שלשום לביהמ"ש היא שיש להאריך בחצי שנה את מינויה של גלית אלטשטיין, המכהנת כבר כשנה כמפקדת זמנית של התחנה.

עמדת הצלחה, כפי שהוגשה היום לבית-המשפט, היא שקיומה של מערכת בחירות הינה דווקא נימוק להשלמת מינוי הקבע, ולא לדחייתו. לפי הבקשה של הצלחה, דווקא בתקופת בחירות נדרשת עצמאות מערכתית יתרה מגופי התקשורת, ומתגברת נחיצותו של מינוי קבע לתפקיד הרגיש של מי שעומד בראש מערכת התחנה הצבאית.

"קיימים טעמים טובים ובעלי משקל רב המטים את הכף לטובת השלמת המינוי. זאת גם בשים לב לתקופה הרגישה של בחירות בה נדרשת עצמאות יתר ממפקד גל"צ שהוא העורך הראשי של השידורים", כך הצלחה.

לכל הפחות מבקשת הצלחה כי במקום להאריך את המינוי הזמני הנוכחי, ימונה באופן זמני אור צלקובניק, שנבחר ע"י ועדת האיתור כמי שיתמנה למפקד התחנה, באישור שר הביטחון. הצלחה גם מבקשת לחשוף את חוות הדעת של היועץ המשפטי למערכת הביטחון, שנמסרה ליועצת המשפטית לממשלה. לפי הצלחה, עמדה זו דווקא תמכה בהשלמת המינוי.

אלטשטיין, שמונתה על-ידי שר הביטחון בני גנץ, מכהנת במינוי זמני מאז אוגוסט 2021. זוהי ההארכה השנייה של מינויה. במאי 2022 עתרה עמותת הצלחה לבג"צ בדרישה למנות מינוי קבע למפקד התחנה. בעקבות העתירה מינה שר הביטחון ועדת איתור, שבסוף יוני המליצה פה אחד על מינויו של צלקובניק, מנכ"ל תחנת הרדיו 103FM, להתמנות למפקד התחנה.

את הצלחה מייצגים עורכי הדין אלעד מן (לשעבר יו"ר עמותת העין השביעית ויועצה המשפטי) ואפי מיכאלי. את גופי המדינה השונים המותבים בעתירה - שר הביטחון, משרד הביטחון, הרמטכ"ל, צה"ל, היועצת המשפטית לממשלה ומפקדת גלי צה"ל - מייצגות עורכות הדין תהילה רוט ויעל קולודני מפרקליטות המדינה.