תביעת אראל סג"ל נגד עמירם גולדבלום הסתיימה בהסדר מחוץ לכותלי בית-המשפט. שני הצדדים סירבו למסור ל"העין השביעית" כל פרט על תוכן ההסדר.

בחודש יולי האחרון הגיש סג"ל תביעת דיבה בסך 420 אלף שקלים נגד גולדבלום בגין שלושה פרסומים של גולדבלום, שניים משנת 2017 ואחד מהשנה שעברה, שבהם כינה את סג"ל, בין היתר, "יהודו-נאצי", "חלאת שדרן" ו"פשיסט".

בתחילת 2017 הציג סג"ל בתוכניתו שבערוץ 20 סרטון שדימה עיתונאים ביקורתיים ואנשי אופוזיציה לנחשים הרודפים את ראש הממשלה דאז נתניהו. בעקבות פרסום הסרטון כתב גולדבלום בעמוד הפייסבוק שלו: "ערוץ 20 מפיץ עכשיו תעמולה נאצית מבושלת בידי היהודו-נאצי אראל סג"ל – חלאת שדרן".

במאי אותה שנה, אחרי שערוץ 20 זכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, כתב גולדבלום בפייסבוק כי הימין בישראל "מוסר את ערוץ הכנסת לחבורת השדרנים הפשיסטית של אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד ושמעון ריקלין ועירית לינור שמביעים את חיבתם לכהניסט האלים בן גביר ולאביו הרוחני מיכאל בן ארי ולפושע האלים ברוך מרזל".

בחודש אוקטובר שיתף גולדבלום בפייסבוק טור ביקורת טלוויזיה שפרסמה אריאנה מלמד ב"הארץ" וכתב: "מי שמתראיין אצל הנוכלים, השקרנים, הגזענים והפשיסטים של ערוץ 20 מחבל במדינת ישראל".

לאחר שסג"ל שלח לגולדבלום מכתב התראה לפני הגשת תביעה הוא הסיר את הפרסומים, הציע "לפרסם התנצלות על הכינוי 'יהודו-נאצי'", אך סירב לפצות את העיתונאי. משום כך הגיש סג"ל, באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, את תביעתו.

"מעולם בכל הקריירה המקצועית שלו לא כונה התובע בכינויים פוגעניים כגון אלה בהם השתמש הנתבע", נכתב בכתב התביעה. "[...] התובע הוא בעל השקפות שמרניות מרכזיות, כל חייו הצביע למפלגות מרכזיות, דוגל ברעיונות של ליברליזם ודמוקרטיה וכל קשר בינו לבין נאציזם, פשיזם, או כל תנועה קיצונית כגון דא הוא בדמיונו של הנתבע בלבד".

גולדבלום טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין מיכל ספרד ואלון ספיר, כי תביעת סג"ל היא תביעת השתקה, וכי ממילא הפרסומים שלו חוסים תחת ההגנות הקבועות בחוק איסור לשון הרע. לדבריו בפרסומיו בסך הכל הביע את דעתו, אך הוסיף כי במקרה הצורך גם "יוכיח כי האמירה שהתובע הוא פשיסט וגזען – בהינתן המשמעות של מונחים אלה הן בשיח הציבורי והן בדיסציפלינות האקדמיות הרלבנטיות – היא אמת".

בשבוע שעבר הודיע בא-כוחו של סג"ל לבית-המשפט כי הצדדים הגיעו להסדר וביקש למחוק את התביעה, וכך נעשה. גולדבלום וסג"ל סירבו למסור ל"העין השביעית" פרט כלשהו מפרטי ההסכם, וכך גם באי-כוחם. בחשבון הפייסבוק של גולדבלום, שבו הופיעו הפרסומים שבגינם הוגשה התביעה, לא פורסמה נכון לעת הזו כל התנצלות.

11817-07-21