עמותת אם-תרצו הגישה אתמול (30.8) תביעת דיבה בסך כ-400 אלף נגד הכנסת, זאת בגין טענה של הכנסת לפיה העמותה הפיצה חדשות כזב כדי לפגוע בטוהר הבחירות.

בפברואר השנה הפיצה ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הודעה לעיתונות שבה הכריזה כי "תחסום את העסקתם בכל תפקיד שהוא בוועדה, את כל אלה שנרשמו רישום מוקדם לתפקיד ספירת קולות המצביעים במעטפות חיצוניות באמצעות הקישורית שהופצה ע"י תנועת 'אם תרצו'".

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס צוטטה בהודעה כאומרת: "הוועדה רואה בחומרה את האירוע שבו הופצה במהלך ניסוי מערכת, קישורית רישום מחוץ לחברה, ואת כך שאנשי חברת הגיוס שנשכרה, הציגו את עצמם כעובדי ועדת הבחירות המרכזית".

כמה שבועות לאחר מכן, ביום הבחירות לכנסת, הופצה במענה לפניית כתבים הודעה מטעם דובר ועדת הבחירות המרכזית ובה נכתב, בין היתר, כך: "חרושת הפייק ניוז החלה, מופצת, כפי הנראה, על ידי תנועת 'אם תרצו', ידיעה לפיה כביכול יש תקלה ביישומון שבאמצעותו על מפקחי טוהר הבחירות לדווח על אירועי טוהר הבחירות, ולא יוכלו לדווח על אירועים חריגים".

עוד באותו היום הופיעה המנכ"לית עדס בחדשות 12 וביקרה גם היא את התנהלות אם-תרצו בכל הקשור לבעיות שעלו כביכול ביישומון, וטענה כי זה "ניסיון נוסף לחזק את הדה-לגיטימציה של התוצאות".

בגין שלושת הפרסומים הללו – ההודעה לעיתונות מחודש פברואר, התגובה מיום הבחירות והאמירה של המנכ"לית בעקבותיה – תובעת אם-תרצו 432,462 שקלים ודורשת במקביל צו שיחייב את הכנסת לפרסם תיקון והכחשה של האמירות הדיבתיות. באם-תרצו טוענים כי פעלו ללא רבב ואילו מקור הפרסומים נגדם בתקלות ומחדלים של ועדת הבחירות.

לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי-הדין ערן בן-ארי ואסף תכלת, הכנסת פרסמה את הפרסומים הדיבתיים בכוונה לפגוע בשמה הטוב של אם-תרצו, תוך שהיא שרבבה את שמה להודעותיה בלא הצדקה וייחסה לה באופן כוזב כוונה לפגוע בלגיטימיות של הבחירות.

65481-08-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 5.23MB)