פחות משבוע עבר מאז עזב צחי דבוש את משרת הכתב הצבאי בגלי צה"ל והתמנה לדוברו של הפוליטיקאי ניר ברקת, ועד שניסה למנוע בכוחנות וברמזים מאיימים פרסום נכון והוגן שלא היה נוח למעסיקו.

באתר "שקוף", אתר האח של "העין השביעית" מאז התאחדו שני כלי התקשורת בשנה שעברה, התפרסמה חשיפה מאת עורכת האתר נעמי נידם, על מהלך פוליטי שרקם ברקת בעצה אחת עם פורום קהלת, מכון המחקר המוביל בימין. נידם פנתה לברקת לקבל את תגובתו, אחד מעוזריו הכחיש את תוכן הפגישה אך לא שלח תגובה לפרסום, ומשזו בוששה לבוא פורסמה הידיעה (28.5) תחת הכותרת "חשיפה: ניר ברקת תכנן יחד עם פורום קהלת איך 'להזיז את ביבי'".

ניתן לשער שהחשיפה גרמה מבוכה רבה לברקת, על רקע יחסיו עם יו"ר הליכוד נתניהו וחברי מרכז הליכוד, אלא שבלשכת ברקת בחרו להתמודד עם החשיפה העיתונאית באמצעות הכחשה שקרית וניסיונות איום מרומזים וכוחניים, במחשבה שיוכלו למנוע את הפרסום אפילו בדיעבד.

ניר ברקת (צילום: פלאש90)

ניר ברקת (צילום: פלאש90)

כך, לאחר הפרסום, כתב הדובר הטרי, דבוש, לנידם: "זה שקר וכזב והוצאת דיבה. פרסמת פה שקר מוחלט ואפילו לא חיכית לתגובה. עיתונות זה לא. אני מבקש שתורידי את זה בהקדם ותפרסמי התנצלות פומבית על הפרסום השקרי". "צחי היקר", השיבה לו נידם, "אני לא אילן ישועה ואתה לא שאול אלוביץ'. התבלבלת".

דבוש המשיך באותה גישה, במחשבה שיוכל להביא למחיקת החשיפה, גם בשיחת טלפון עם נידם. בשיחה איתו המשיך דבוש לטעון כי הפרסום הוא דיבתי ושאל את נידם אם היא מוכנה לשאת בתוצאות: "את תוכלי לעמוד מאחורי זה בבית משפט?". למותר לציין שהפרסום ב"שקוף" עמד בכל אמת מידה עיתונאית והוא אמיתי ונכון, כפי שיודעים היטב גם ברקת ואנשיו, מאחר שהוא ועוזרו השתתפו בעצמם בפגישה המדוברת.

פנייה לדבוש לתגובה לפרסום זה, בטלפון ובמסר כתוב, נותרה ללא מענה.