הבמאית הדוקומנטרית שני חזיזה וארגון העיתונאים בישראל פנו אתמול לבית-המשפט בבקשה שיורה למשטרת ישראל להשיב לה את מכשיר הטלפון הנייד, שהגיע לרשות המשטרה בדרך לא דרך. במשטרה סירבו עד כה להשיב לחזיזה את מכשירה וזאת כדי שיוכלו לפרוץ אליו ולאתר בו מידע בנוגע לפרשת אליעזר ברלנד, אותה סיקרה חזיזה במסגרת עבודתה העיתונאית.

בשנת 2019, בעודה עובדת על הכנת סרטה "רב הנסתר - סיפורה של קהילת שובו בנים", איבדה חזיזה את מכשיר הטלפון שלה. העיתונאית התלוננה במשטרה ובחודש פברואר האחרון נמסר לה כי המכשיר שלה נמצא בידי המשטרה אולם אין בכוונת השוטרים למסור לה אותו. תחת זאת ביקשה המשטרה רשות לפרוץ לטלפון על מנת להוציא ממנו מידע על הפרשות הפליליות שחשפה בסרטה.

חזיזה מציינת בפנייה לבית-המשפט, שהוגשה באמצעות עורכי-הדין מורן סבוראי, אמיר בשה וחן ויסברג, כי במהלך הכנת סרטה נפגשה עם קציני משטרה והעבירה להם מידע שאינו מסכן את חיסיון מקורותיה. עם זאת, במכשיר הטלפון שלה קיים מידע שעלול לחשוף את מקורותיה ולכך היא אינה מסכימה.

"העיתונות אינה עובדת אצל המשטרה. אלה הן שתי רשויות נפרדות ומובחנות במובהק", מזכירים חזיזה וארגון העיתונאים בבקשתם. "עצם האפשרות, ואיננו טוענים שכך הוא, כי בטלפון הנייד של העיתונאית יש חומר שיכול לסייע למשטרה בחקירתה, אינה מכשירה את התפיסה ואת הפגיעה הקשה בחסיון העיתונאי (חסיון מידע) ובחופש העיתונות".

ממילא, טוענת חזיזה, היא אינה חשודה כי ביצעה עבירה כלשהי באמצעות מכשיר הטלפון שלה ועל כן אין כל סמכות למשטרה להחזיק בו. לפיכך היא מבקשת מבית-המשפט להורות למשטרת ישראל להשיב לה את מכשיר הטלפון שלה לאלתר.

41034-04-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 16MB)