"אוגוסט באפריל", קראה בהשתוממות הכותרת על שער "ישראל היום", שסיפרה על חום אימתני "שהגיע במרכז הארץ עד ל-41 מעלות". עמוד שלם הוקדש לדיווח, אם כי רובו היה תפוס בצילומים של ילדים וגמל. בידיעה האקלקטית עצמה, אוסף קלישאות טבלואידיות עבשות ופריטי מידע אקראיים (מנהל מרכז הקבלה בצפת סיפר כי המבקרים העדיפו לקיים פעילות ממוזגת!), חזר מוטיב הפליאה: "בצפון הארץ קיבלו את השרב בהפתעה ובהכנעה גמורה".

ובכן, לא רק בצפון הארץ. גם ברחוב השלושה בתל-אביב, מקום משכנה של מערכת "ישראל היום", קיבלו את השרב בהפתעה. להכנת הידיעה הקצרה עצמה נדרשו לא פחות מארבעה כתבים: דן לביא, שלומי דיאז, עדי חשמונאי ורונית זילברשטיין. אף אחד מהם לא חשב לנסות ולתת הקשר ומשמעות לטמפרטורות יוצאות הדופן, ההולכת ומתרבות בשנים האחרונות לצד עוד תופעות של מזג אוויר קיצוני. ואם ניסה, העורכים דאגו לנכש זאת מהנוסח שהתפרסם.

האם מדובר פשוט בבורות? קשה להאמין. חלפו השנים בהם היה אפשר להיאנח ולומר, נו טוב, מה יודעים כתבים של טבלואיד נמוך מצח על משבר האקלים, התחממות גלובלית וגזי חממה. אפילו כתבים בטלוויזיה כבר יודעים שיש מילים כאלה. אפשרות אחרת היא שהעורכים ב"ישראל היום" (עורך ראשי: בועז ביסמוט, עורך משנה: ברוך רון) פשוט באמת מאמינים שהציבור מטומטם, ולא מעוניין להבין את החדשות שהוא צורך בחינם. ויש גם אפשרות אחרת.

ב"ישראל היום" מופתעים. מתוך שער הגיליון, 20.4.21

ב"ישראל היום" מופתעים. מתוך שער הגיליון, 20.4.21

יש בעיתונות הישראלית מי שמתרצים את ההתעלמות ממשבר האקלים בכך שחלקה של ישראל הקטנה בפליטת גזי החממה העולמית הוא זניח, וגם אם תאפס אותו לגמרי לא תהיה לכך השפעה ממשית על קצב ההתחממות הקטלני. ואם כך, מדוע להטריד את הקוראים המזיעים? מבלי להיכנס לפרטי הדיון המעניין הזה, הרי שדווקא לגבי "ישראל היום" התירוץ הזה אינו תופס.

באופן אירוני, דווקא ב"ישראל היום" ניתן למצוא את אחת הדמויות הנדירות שלפעולותיהן יש אשכרה השפעה ממשית על המשבר האקולוגי העולמי. לא במערכת כמובן, אלא במשרד למעלה. הבעלים של "ישראל היום", מרים אדלסון, ובעלה המנוח שלדון, היו מהתורמים הגדולים ביותר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ונודעו בכך שעיצבו בפועל חלקים ממדיניותו. טראמפ, כזכור, בין יתר מגרעותיו ואולי בראשן, היה מכחיש משבר מוצהר ופעל רבות כדי להאיץ את הרס כדור הארץ כפי שאנחנו מכירים אותו.

ואם כך, יתכן שב"ישראל היום" קיבלו את השרב לא רק בהפתעה, אלא גם בהכנעה גמורה.