בפתח התוכנית טוען עמנואל רוזן כי היחסים בין כלי התקשורת בישראל לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו אינם דומים ליחסים בין התקשורת למנהיגים קודמים. "מישהו כאן, העיתונות או נתניהו, מישהו כאן טועה בגדול", הוא אומר.

לאחר אות הפתיחה מתעמת באולפן "תיק תקשורת" דוד שמרון, עורך דינם של בני הזוג בנימין ושרה נתניהו, עם אורי רוזן, העורך הראשי של חברת החדשות של ערוץ 10, ששידר את תחקיר "המקור" של רביב דרוקר על נסיעותיו של ראש הממשלה.

"הידיעה הזו איננה רק דיבתית, אלא הידיעה היא גם חצופה", אומר שמרון ביחס לידיעה ששידר רביב דרוקר ב"חדשות 10" כהמשך לתחקיר תוכנית "המקור", ושבעקבותיה הגישו בני הזוג נתניהו תביעה בסך מיליון שקל נגד ערוץ 10. שמרון מוסיף כי הוא וצוותו שוקדים בימים אלה על הכנת תביעה נוספת בגין התחקיר המקיף ששודר בתוכנית "המקור".

"הצגנו עובדות מאוד פשוטות שאי אפשר להתווכח איתם", טוען מנגד רוזן ביחס לידיעה שכבר הוגש בגינה תביעה. "הצגנו את המסמך שנכתב על ידי אנשי נתניהו", הוא אומר ומוסיף כי "הידיעה היתה מאוד פשוטה, מאוד-מאוד הוגנת". רוזן טוען כי אף התחקיר המקיף של דרוקר היה ממוסמך כראוי ומזכיר כי בעקבות תחקירו של דרוקר מלפני כמה שנים, על נסיעה בודדת של נתניהו, הוגשה תביעת דיבה שנמשכה על ידי נתניהו עוד טרם הגעתה לבית המשפט.

"אני לא זוכר שמשכתי, אני מדבר עליי, אי פעם תביעת דיבה שהגשתי", אומר שמרון וקובע: "אני לא מתכוון למשוך כאן".

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם יהודה שרוני, העורך הכלכלי של "מעריב", ועם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה, על רכישת העיתון "מעריב" על ידי איש העסקים נוחי דנקנר.

"אני חושב שאני יכול לפרסם כל מה שאני רוצה ואני אעשה את זה", מתחייב שרוני ומזכיר את פנייתו של דנקנר לעיתונאים לבצע את עבודתם בצורה מקצועית והוגנת. "אני לא מתעלם מהבעייתיות של סיקור קונצרן גדול", אומר שרוני אך טוען כי אנשי "מעריב", בעלי ניסיון בנסיבות דומות, יצליחו להתגבר על הקשיים.

"האם עדיף ש'מעריב' ייסגר או האם עדיף שנוחי דנקנר יקנה אותו?" שואלת יחימוביץ' ומשיבה: "חד משמעית - עדיף שנוחי דנקנר יקנה אותו". לדבריה, קיומו של כל עיתון חשוב לדמוקרטיה הישראלית. מצד שני, לדעתה המצב שנוצר שבו "אחד משליטי המדינה", כהגדרתה, נעשה בעל עיתון הוא מצב "מאוד-מאוד בעייתי".

לסיום מבקר יאיר גרבוז את האופן שבו מסקרת התקשורת הישראלית את מאמן הכדורגל אברם גרנט.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית