בפתח התוכנית מקשר מנחה "תיק תקשורת", עמנואל רוזן, בין חשיפת מסמכי מחלקת המדינה על-ידי ויקיליקס ובין חשיפת טענות נגד רעיית ראש הממשלה במכתבים שפורסמו השבוע בתקשורת. "הדבר היחיד שמטריד פוליטיקאים הוא אור השמש והחשיפה", אומר רוזן.

אחרי אות הפתיחה משוחח רוזן עם רביב דרוקר, פרשן "חדשות 10", ועם ח"כ אורי אורבך מסיעת הבית-היהודי, על האופן שבו התקשורת הישראלית מסקרת את שרה נתניהו.

דרוקר מבקש להסביר מדוע סיקור רעיית ראש הממשלה אינו רכילות חסרת חשיבות. "יש מציאות מתמשכת קשה מאוד בלשכת ראש הממשלה שקשורה לתהליכי קבלת ההחלטות הכי חשובות במדינה", אומר דרוקר. לדבריו, ההשפעה של רעיית ראש הממשלה הנוכחית שונה מהשפעות קודמותיה. "שרה נתניהו היא לא אישה ממוצעת", הוא אומר ובהמשך מוסיף: "ככל שאנחנו, התקשורת, נחשוף את זה עוד פעם ועוד פעם, נתניהו לא יוכל להמשיך לקיים את המציאות הזאת".

ח"כ אורבך אומר שלו היה עורך כלי תקשורת שאחד מכתביו היה מקבל מכתב המלין על השפעת אשת ראש הממשלה, לא היה נמנע מלפרסמו, אך היה עושה זאת בלא הבלטה יתרה. לדבריו, אין משמעות מכרעת מי משפיע על ראש הממשלה, רעייתו או יועץ מקצועי; יש לבחון את החלטותיו ומעשיו של ראש הממשלה לגופם.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם שיר שגיא, כתבת הפלילים של ערוץ 10, עם יעל פז-מלמד מעיתון "מעריב" ועם יועץ התקשורת נסים דואק, על סיקור המירוץ למפכ"לות ועל התלונה שהגישה ד"ר אורלי אינס נגד ניצב אורי בר-לב.

שגיא מבקרת את עבודת דוברות המשטרה, המייצרת מחנאות במירוץ המפכ"לות, ואת עבודת כתבי הפלילים, שכמה מהם משתפים פעולה עם המחנאות הזו. דואק, המייצג את אינס, מתלונן כי יש עיתונאים ששומרים אמונים לבר-לב ומתעלמים מפרטי מציאות שאינם מתאימים להם. פז-מלמד מסבירה מדוע התייצבה פומבית מול אינס ולא לצדה, למרות היותה אשה. "הרגשתי עריצות", אומרת פז-מלמד, "של פוליטקלי-קורקט מיושן מאוד ובמידה מסוימת עריצות של נשים".

לסיום מעיר יאיר גרבוז על רשמיו מצפייה בתוכנית "היפה והחנון". גרבוז מביע תקווה כי "יום יבוא וגם חלק מאירועי הריאליטי בטלוויזיה ייחשבו לעבירות פליליות וחלק ממשתתפי תוכניות הריאליטי יוכרו כקורבנות".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית