התוכנית "תיק תקשורת" מוקדשת הפעם ברובה לסיקור מבצע "רוחות שמים". בפתח התוכנית תוהה עמנואל רוזן על תפקידו של עיתונאי ישראלי בימים אלה, וטוען כי אל לה לתקשורת הישראלית לתפוס את תפקיד מכונת ההסברה הישראלית.

בהמשך משוחח רוזן עם אור הלר, הכתב הצבאי של חדשות ערוץ 10, אוהד חמו, כתב השטחים של חדשות ערוץ 2, ועם יוני בן-מנחם, הפרשן לענייני ערבים של קול-ישראל. בן-מנחם טוען שהעיתונות הישראלית הורדמה על ידי מערכת הביטחון בימים שלפני האירוע כדי שזו, העיתונות, לא תעשה "פרסומת" למסע. לדבריו, ממניעים פטריוטיים או ממניעי שימור הקשר הטוב עם מערכת הביטחון, נמנעה העיתונות הישראלית מלהתריע מפני מה שעלול להתרחש בניסיון לעצור את המשט.

חמו מספר שניסה להגיע לספינה "מרמרה", אך ברגע האחרון הפעילים על הספינה אסרו עליו להשתתף במשט. לדבריו, נמנעה השתתפותו במשט משום חשש שיעזור לכוחות הקומנדו בעת הצורך, ומשום שממשל החמאס בעזה אינו מעונין באופן עקרוני שעיתונאי ישראלי יסקר מקרוב את פעילותו.

הלר מתאר את האירוע מנקודת מבטו, על ספינה ששטה לצד המרמרה. "היה ברור שכל הדבר הזה הולך למקום אחר לגמרי, בניגוד לכל התכנונים", הוא אומר. עוד מספר הלר כי טרם עלייתו לספינת חיל הים נאלץ לחתום על מסמך שבו התחייב שלא לדווח כלל עד לשובו לאדמת ישראל. "ברגע שהכל השתבש, לנו היה חומר מעולה, לא רק טוב. לא יכולנו לשדר אותו בגלל ההתחייבויות", הוא מגלה. לדבריו, בשעות הארוכות שחלפו עד ששבו מהים, "הקול של מה שקרה שם לא נשמע". בתגובה מסרו מדובר צה"ל כי אירעה תקרית אלימה על סיפון הספינה, כשכתבים אחרים ניסו למנוע מהלר להשתמש בטלפון הלווייני שנמצא בה.

בהמשך מוקדש דיון לתוכנית "סופר נני" ולמסרים שעולים ממנה. רוזן משוחח עם ד"ר בועז רפפורט, מומחה לרפואת ילדים, ועם פרופ' יהודה בר-שלום, ראש החוג ללימודי חינוך במכללה לחינוך על שם דוד ילין.

רפפורט טוען כי בתוכנית לא נעשה אבחון ראוי של קשיי הילדים, כי היא משדרת מסרים בלתי חינוכיים ועשויה להזיק. בר-שלום מגן על התוכנית ואומר כי היא מופקת תוך התייעצות עם רופאים בתחומים המתאימים.

לסיום מעיר יאיר גרבוז על סיקור המשט הטורקי, ואומר כי מדינת ישראל לא סובלת מבעיית הסברה אלא מבעיה של הבנה.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית