תביעת דיבה שהגיש חוקר עליית תימן ד"ר דב לויטן נגד כותב באתר "העוקץ" ושני מייסדי האתר הסתיימה בפשרה חסויה. ביולי 2017 פרסם עמוס נוי רשימה ב"העוקץ" על פרשת ילדי תימן. תחת הכותרת "מכתב לאקדמאים רשלנים וחובבנים" ביקר נוי את לימוד הפרשה באקדמיה, וכתב לסטודנט היפותטי כי עבודתו על הפרשה "רשלנית, חובבנית, ומביכה, ואינה עומדת בשום סטנדרט אקדמי מינימלי".

שמו של לויטן לא הוזכר ברשימה, אך בגרסתה המקורית צורף לה תצלום שבו הוא נראה מתארח באולפן חדשות 10 ומדבר על הפרשה. לויטן פנה לאתר לפני כשנה בדרישה להסיר את הרשימה, להתנצל ולפצותו ב-100 אלף שקל, אך באתר הסתפקו בהסרת התצלום. על כן הגיש לויטן תביעת דיבה בסך 200 אלף שקל נגד האתר, בטענה כי פרסם עליו לשון הרע.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד גבריאל דיסני, טען לויטן כי הפרסום באתר "נעשה מתוך כוונה זדונית לפגוע" בו וכי הוא "חורג לחלוטין מוויכוח אקדמי לגיטימי". הנתבעים טענו להגנתם, באמצעות עו"ד ישי שנידור, כי מדובר בתביעת השתקה חסרת בסיס. "בושה וכלימה שאדם הרואה בעצמו 'איש אקדמיה' בוחר להתמודד כך עם ביקורת המופנית כלפי עבודתו", נטען. באתר אף פרסמו רשומה תחת הכותרת "תביעת השתקה נגד 'העוקץ' בפרשת ילדי תימן, מזרח ובלקן" ופתחו עמוד פייסבוק לליווי ההליך המשפטי.

אתמול (5.1), עוד לפני שנערך דיון אחד בתביעה, הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסדר במסגרת הליך גישור שנערך בפני עו"ד ערן יוליש, וביקשו להורות על דחיית התביעה. פרטי ההסדר נותרו חסויים.

3881-02-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 172KB)