שורה של ארגונים מהחברה האזרחית פנו בשבוע שעבר לחברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) במחאה על פרסומת שהפיצה טרה, אחת מחברות הבת בקבוצה. שש המנכ"ליות החתומות על הפנייה מתלוננות על כך שתשדיר הפרסום "פוגעני כלפי נשים בכלל וכלפי ערביות בפרט". בקוקה-קולה הדפו את הפנייה בזלזול: קבעו כי אין בה ממש והוסיפו כי "מיותר לציין" שהחברה פועלת ברגישות וכבוד לכולם.

את מחאתם עורר סרטון פרסומת שהפיצה מחלבת טרה בחשבון הפייסבוק שהיא מפעילה בשפה הערבית. הנה כך מתארות החותמות על המכתב את הנראה בסרטון: "בפרסומת מופיע השחקן מחמוד אבו גאזי, אדם מוכר, ומשפיע בחברה הערבית, המתייחס אל הלבנה כאל 'אישה'. אבו גאזי משתמש בשלל דימויים נשיים מיניים כדי לתאר את המוצר לפני שהוא מתחיל לאכול ממנו. ברקע ניצבת השחקנית הידועה ח'אולה חאג' דבסי, וזווית הצילום יוצרת את התחושה שהתיאורים של אבו גאזי מתייחסים אליה ולא אל החפץ (המוצר) שמונח לפני השחקן!".

על מכתב המחאה חתומות נאילה עואד, מנכ"לית עמותת נשים נגד אלימות; מנאל שלבי, מנכ"לית עמותת "אדאר"; חולוד מסאלחה, מנכ"לית עמותת "אעלאם"; סמאח סלאימה, מנכ"לית עמותת "נעם", פדאא טבעוני, מנכ"לית שותפה לעמותת "מהפך- תג'ייר"; ונבילה אסבניולי, מנכ"לית עמותת "אלטפולה".

לדברי הארגונים הללו, "מעבר להחפצה הגלויה הבאה לידי ביטוי בפרסומת, התיאורים הנשיים שבהם עושה שימוש אבו גאזי הם בחלקם משפילים, סטריאוטיפיים ומציגות נשים כחסרות אונים, ככנועות, וכאובייקטים מיניים".

עוד מוסיפות מנכ"ליות העמותות כי "הסרטון פוגעני כלפי נשים בכלל וכלפי ערביות בפרט, ומקדם ערכים פטריארכליים, המתייחסים אל הנשים כאובייקטים מיניים ומזלזלים בהן. ייצוג סטריאוטיפי של נשים ערביות מקבע את התפיסות החברתיות המסורתיות של גברים ושל נשים ופוגעת בניסיונות קידום ערך שיווין ההזדמנויות וזכויות נשים כזכויות אדם. [...] במציאות הנוכחית, ובמיוחד לאור העלייה הניכרת במספר הנשים הנרצחות (מאז פרוץ מגפת הקורונה נרצחו 19 נשים! - 11 מתוכם ערביות), דומה שגם אנשי פרסום צריכים לשקול בכובד ראש את המסרים המופצים על ידיהם, גם כאשר הם מכוונים להומור ולבידור".

טרה מסרה בתגובה באמצעות הדובר תומר סגיס: "הפרשנות שניתנה לסרטון אינה נכונה. הסרטון הינו חלק מסדרת סרטונים פרסומיים ללאבנה ויוגורט של טרה, בינם לבין הטענות אין כל קשר. מיותר לציין, כי טרה פועלת ברגישות ובכבוד מול כלל הקהלים בישראל".