אתר "פאנט", האתר המוביל בישראל בשפה הערבית, חויב בתשלום של עשרות אלפי שקלים לשני צלמי עיתונות ולסוכנות הצילום פלאש 90, שתבעו אותו בגין הפרת זכויות יוצרים. האתר, מצדו, הגיש הודעת צד ג' לח"כ לשעבר עיסאווי פריג' וזה יעביר לו מחצית מסכום הפיצוי.

לפי התביעה שהוגשה בתחילת השנה, באתר "פאנט" פרסמו בעבר תצלום של הצלמת מיכל פתאל, שבו נראים שטרות כסף מגולגלים, ותצלום של הצלם תומר נויברג, שבו נראים חברי-כנסת של מפלגת מרצ. התובעים טענו כי הפרסום נעשה בלא רשות וללא קרדיט. הם דרשו מחברת ג'אבר-מדיה, המוציאה לאור של האתר, ומבאסם ג'אבר, הבעלים והעורך הראשי, פיצוי בסך 80 אלף שקל. התביעה של פלאש 90, שמספקת בין היתר תצלומים גם לאתר "העין השביעית", הוגשה באמצעות עורכי-הדין מתן שוק ודור נחמן.

באתר "פאנט" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד נמיר קאסם-חוסין, כי הכתבות בהן הופיעו התצלומים פורסמו בשנת 2011 ולכן על הטענות להפרת זכויות חלה התיישנות. מעבר לכך טענו כי השימוש בתצלום חבילת השטרות נעשה בהתאם להרשאה ורישיון עם חברה בינלאומית בשם פוטוליה וכי השימוש בתצלום של חברי-הכנסת של מרצ נעשה בהתאם להרשאה ורישיון שקיבלו מח"כ לשעבר פריג'.

במקביל הגישו בחברת ג'אבר-מדיה הודעת צד ג' לפריג' כדי שישפה אותם בכל סכום שבו יחויבו. פריג', כך נטען, הפיץ את התצלום והציג מצג שווא לפיו הוא הבעלים של מלוא הזכויות בתמונות. פריג' טען להגנתו, באמצעות עו"ד אנואר פריג', כי הוא נהנה מחסינות כחבר-כנסת, כי השימוש שעשה בתצלום היה שימוש הוגן וכי על כן יש לדחות את התביעה, ואת ההודעה כלפיו, על הסף.

בחודש יולי האחרון הסכימו אתר "פאנט" וסוכנות הצילום פלאש 90 להסמיך את בית-המשפט להכריע במחלוקת על דרך הפשרה וללא נימוקים. השופטת כרמית בן-אליעזר מבית משפט השלום בראשון-לציון חייבה את הנתבעים לשלם לסוכנות ולצלמים 21 אלף שקל ועוד 7,500 שקל הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד. לפני ימים אחדים הודיעו אתר "פאנט" וח"כ לשעבר פריג' כי הגיעו לסיכום לפיו יעביר פריג' לאתר סכום של 14,250 שקל, דהיינו מחצית מהסכום שחויב האתר לשלם לסוכנות הצילום.

8394-01-20