ב"ידיעות אחרונות" גנזו ללא הסבר ראיון מקיף עם פעיל במחאה נגד נתניהו. הראיון אמור היה להתפרסם בסוף השבוע האחרון ב"7 ימים", מוסף הדגל של העיתון, אך זמן קצר לפני הירידה לדפוס הוחלט להשאיר אותו בחוץ. המרואיין, סדי בן-שטרית, הפועל עם קבוצת "קריים מיניסטר", נעצר לפני כעשרה ימים מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, בהפגנה שבה נעצר גם המפגין אמיר השכל. הראיון הגנוז עסק במחאה ובמעצר, וגם בייחוס המשפחתי של בן-שטרית כבן דודו של אמיר אוחנה, השר לבטחון הפנים וממגיניו הבולטים של נתניהו.

בשיחה עם "העין השביעית" מספר בן-שטרית כי ביום ראשון שעבר, אחרי שהוא ועמיתיו שוחררו ממעצר ללא תנאים מגבילים, פנתה אליו כתבת "ידיעות אחרונות" מרב בטיטו והציעה לו להתראיין ל"7 ימים" – בתנאי שלא יתראיין לאף עיתונאי אחר. בן-שטרית הסכים, ולאורך השבוע דחה פניות מתחקירנים של תוכניות טלוויזיה שביקשו לראיין אותו.

בטיטו התייצבה אצלו לראיון עוד באותו יום. "היא הגיעה אלי הביתה, ישבה אצלי איזה שלוש שעות, דיברנו. למחרת שלחו אלי את גדי קבלו הצלם, הוא עשה לי בוק – הוא צילם אותי במשך שעתיים ומשהו", אומר בן-שטרית. "ביום שלישי היא התקשרה כדי לעשות השלמות לראיון בטלפון. ואז ביום רביעי היא התקשרה אלי בהיסטריה קלה. היא קיבלה ברקס. אמרו לה שהכתבה לא תתפרסם".

סדי בן-שטרית: "ביום שלישי הכתבת התקשרה כדי לעשות השלמות לראיון בטלפון. ואז ביום רביעי היא התקשרה אלי בהיסטריה קלה. היא קיבלה ברקס. אמרו לה שהכתבה לא תתפרסם"

לדברי בן-שטרית, בטיטו לא הסבירה לו מדוע הוחלט לגנוז את הראיון ומי נתן את ההוראה. "היא לא רצתה להגיד למה, היא הלכה בין הטיפות", הוא אומר. "אני מעריך שהגיעה הוראה מלמעלה. היא אמרה שהיא רבה עם העורך כל הלילה, עד שתיים בלילה, אבל לא נתנה הסבר מפורש. עניתי לה במשפט אחד: תודה רבה, הכל לטובה".

תנועת המחאה של בן-שטרית ועמיתיו קוראת לסיום כהונתו של בנימין נתניהו ותוקפת בחריפות פוליטיקאים ובעלי תפקידים שלתפיסתם מאפשרים את המצב החריג שבו בראש ממשלת ישראל ניצב אדם שעומד לדין באשמת לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לצד נתניהו עומד לדין המו"ל והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, שנאשם בהצעת שוחד ב"תיק 2000".

ארנון (נוני) מוזס, בעל השליטה בקבוצת "ידיעות אחרונות", באולם בית-המשפט המחוזי בירושלים עם פתיחת משפט "תיק 2000". 24.5.2020 (צילום: יונתן זינדל)

ארנון מוזס בבית-המשפט (צילום: יונתן זינדל)

בשנים האחרונות, ככל שהתקדמה חקירת פרשת השחיתות, העיתון שבראשו עומד מוזס מיתן את התקפותיו על נתניהו ונמנע כמעט לגמרי מביצוע תחקירים על הפרשות הפליליות. כמה מבעלי הטור הבכירים בעיתון אף העלו הצעות להעניק לנתניהו חנינה – מהלך שעשוי לשפר גם את מצבו של מוזס.

כשבן-שטרית נשאל מה יכול היה לגרום ל"ידיעות אחרונות" לפסול את הראיון, הוא משיב כך: "אני חושב שאני די קשה לעיכול. אמרתי אמירות קשות בראיון. אמרתי שלדעתי ביבי מכיר בעל פה את ה'מיין קמפף' ועובד לפי הספר. אמרתי על אמיר אוחנה שהוא לדעתי הבנאדם הכי מסוכן במדינה. שאר האנשים סביב ביבי הם לא כאלה חכמים, אבל אמיר הוא לא טיפש. ואדם כזה חכם יכול להיות מסוכן". עם זאת, מזכיר בן-שטרית, גם אם האמירות קשות – בסופו של דבר המראיינת יכולה להחליט מה להכניס לכתבה ומה להשאיר בחוץ. ובכל מקרה, לדבריו, רוב הראיון עסק בחייו האישיים.

"ידיעות אחרונות": אין תגובה

ב"ידיעות אחרונות" מעדיפים לא להסביר מדוע נגנז הראיון הגדול רגע לפני הירידה לדפוס. העורך נטע ליבנה, עורך "7 ימים" רביב גולן והמראיינת מרב בטיטו בחרו לא למסור תגובה.