התקשורת המרכזית נוטה להתעלם מהמחאות המתמשכות נגד המשך שלטונו של רה"מ נתניהו, הנאשם בפלילים בשלוש פרשיות שחיתות, אולם מעצרו של אחד המפגינים אתמול (27.6) הצליח לפרוץ את חומת אי-ההתעניינות הכללית. למעט בכלי תקשורת אחד, העיתון הנפוץ בישראל, "ישראל היום".

מעצרו של אמיר השכל, שזכה לתשומת לב בשל היותו איש צבא בכיר בדימוס, דווח אתמול בכל מהדורות החדשות והגיע הבוקר לשערי העיתונים "הארץ", "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" - אך לא לזה של "ישראל היום". ההפגנות והמעצרים המתוקשרים דווחו בעיתון בעמוד 15, מתחת למאמר של ארז תדמור, דובר קמפיין הליכוד, שיצא נגד ההפגנות.

באופן דומה נהג "ישראל היום" ביום רביעי האחרון, עת התקשורת הישראלית עסקה בהבלטה בבקשתו של נתניהו לקבל הטבות מס רטרואקטיביות בשווי של מאות אלפי שקלים. "הארץ", "ידיעות אחרונות" ו"מעריב" דיווחו בשעריהם על הבקשה השנויה במחלוקת (שנתניהו עצמו התנצל היום על עיתויה), אך ב"ישראל היום" לא נמצא לכך מקום בשער העיתון. הידיעה עצמה הופיעה בעמוד 15, ולצידה טורים "בעד" ו"נגד".

"ישראל היום" החביא מקוראיו בימים האחרונים לא רק ידיעות שאינן נוחות לראש הממשלה נתניהו, אלא גם כזו שעוסקת בנושא שנתניהו הכריז על קידומו - אך בעלי העיתון, הזוג מרים ושלדון אדלסון, מתנגדים לו: לגליזציה של מריחואנה. ביום חמישי האחרון דיווחו כל העיתונים על אישור טרומי של שתי הצעות חוק ללגליזציה, שהיתה נושא שקמפיין הליכוד קידם במערכות הבחירות האחרונות. ב"ישראל היום" לא נכתב על כך דבר, לא בשער העיתון ולא בעמודים הפנימיים.

בני הזוג אדלסון, שהונם האדיר מגיע ממהמרים בבתי הקזינו שלהם בארה"ב, סין וסינגפור, הם מתנגדים חריפים ללגליזציה.

הדיווח ב"ישראל היום" על מעצר אמיר השכל

הדיווח ב"ישראל היום" על מעצר אמיר השכל