גלן בק בעת ביקורו בישראל, יולי 2011 (צילום: ליאור מזרחי)

גלן בק בעת ביקורו בישראל, יולי 2011 (צילום: ליאור מזרחי)

ביום ראשון הקרוב, בערב חגיגי שיקיים ארגון ציוני אמריקה במלון גראנד-הייאט בניו-יורק, יעניק איל ההימורים שלדון אדלסון את אות "מגן ישראל" על שם ד"ר מרים ושלדון אדלסון לאיש התקשורת האמריקאי גלן בק. זהו הפרס הנכבד ביותר שמעניק ארגון ציוני אמריקה, שאדלסון הוא אחד מתורמיו הגדולים.

בק הגיש עד לאחרונה תוכנית אישית פרובוקטיבית ברשת פוקס-ניוז, וכיום מגיש תוכנית רדיו יומית ומנהל אימפריית מדיה הכוללת אתר אינטרנט וחברת הפקות. מלבד הגנה נלהבת על הציונות הישראלית, נודע בק בכך שאמר כי נשיא ארה"ב ברק אובמה "גזען" בעל "שנאה עמוקה ללבנים", השווה בין נערים שנרצחו במחנה קיץ בנורבגיה לחברי ההיטלר-יוגנד, טען כי המולטי-מיליונר היהודי ג'ורג' סורוס שיתף פעולה עם הנאצים, וייחס נטיות נאציות, מרקסיסטיות, קומוניסטיות, פשיסטיות ובולשביקיות לשלל גורמים ופעילים פוליטיים.

הבלוג הליברטריאני "The Liberty Blog" ציטט מכתב ששלח לבק בחודש יוני האחרון מורט קליין, נשיא ארגון ציוני אמריקה. "אנו, בארגון ציוני אמריקה (ZOA), נלהבים ונכבדים מהסכמתך לקבל את הזמנתנו לקבל את האות היוקרתי 'מגן ישראל'", כתב קליין.

"מר בק, אתה גיבור עבורי ועבור כולנו ב-ZOA", ממשיך המכתב. "אתה אכן משאב לאומי, ענק ונביא שאומר ללא כחל ושרק את האמת על האתגרים והסכנות המאיימים על אמריקה, ישראל והעולם. תודה לשם שאתה קיים, ותבורך בידי השם. במובנים רבים אתה הדיטריך בונהופר של ימינו. תמיד היה לנו העונג להגן עליך ולתמוך בך מפני התקפות בלתי הגיוניות, מגוחכות ושטותיות שכמותן סופג כל נביא. ירמיהו עולה על הדעת".

זו אינה הפעם הראשונה שארגון ציוני אמריקה עומד לצדו של בק. לאחר שהשדר טען כי סורוס שיתף פעולה עם הנאצים, ועורר על עצמו ביקורת רבה, פירסם הארגון הודעה לעיתונות שהביעה דאגה מהביקורת על בק. כשביקר בק בישראל בקיץ האחרון זכה לסיקור צמוד מעיתון "ישראל היום", שבבעלות אדלסון. כל הכרטיסים לאירוע הענקת הפרס על שם אדלסון, מ-36 ועד 100 אלף דולר לכרטיס, אזלו.