מניית ישראכרט התחילה את היום בעלייה נאה. עד השעה 12:00 עלתה כבר ב-4.5%. אפשר שלפחות חלק מההסבר לכך טמון בידיעה בלעדית שפורסמה הבוקר ב"כלכליסט", עם הפניה נאה מעמוד השער, לפיה מנכ"ל פז היוצא מארגן קבוצה לרכישת השליטה בחברה.

לפי הידיעה, מאת גולן חזני, מנכ"ל פז היוצא יונה פוגל נפגש בשבועות האחרונים לשתי פגישות עם מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר כדי לבחון את אפשרות הרכישה של ישראכרט. "לפוגל", כך הודגש בליד של הידיעה, "יש ניסיון בתחום כרטיסי האשראי כמי שכיהן כמנהל החטיבה הבנקאית בלאומי וכיו"ר לאומי קארד".

חברת ישראכרט, שהיתה שנים ארוכות בשליטת בנק הפועלים, הונפקה בחודש אפריל האחרון כתוצאה מרפורמת שטורם והבנק אמור למכור מניות נוספות בחברה בתוך כשנה. כל זאת צוין בידיעה ב"כלכליסט". מה שלא נכתב בידיעה הוא שאחד הרוכשים הבולטים של המניה עם הנפקתה בחודש אפריל היה אבי באום, הבעלים של חברת חילן, שרכש מניות של ישראכרט בשווי 70 מיליון שקלים והפך לבעל המניות הפרטי הגדול בחברה עם כ-2.6% מהמניות. מה שעוד לא נכתב הוא שבאום הוא בן-זוגה של עורכת "כלכליסט" גלית חמי.

ההפניה לידיעה על ישראכרט על שער "כלכליסט"

ההפניה לידיעה על ישראכרט על שער "כלכליסט"

האם לא ראוי היה ש"כלכליסט" יגלה לקוראיו כי לעורכת העיתון קשר אישי לחברה עליה מתפרסמת ידיעה שכזו, לאור העובדה שבן זוגה רכש בה מניות בשווי עשרות מיליוני שקלים, וכי לידיעות עיתונאית על חברות בורסאיות יכולה להיות השפעה משמעותית על שווי המניה?

עורכת "כלכליסט" גלית חמי מסרה: "צר לי להפריע עם העובדות אבל לעורכת העיתון אין קשר אישי לנושא כי בן זוגי אינו מספק לי דוח יומי לגבי הרכב תיק ההשקעה הפרטי שלו במניות, כך שאין לי שמץ מושג בכל נקודת זמן איזה אחזקות פרטיות במניות מחזיק בן זוגי, וזה נכון גם לגבי מניות ישראכרט. מעבר לכך, ב'כלכליסט' יש מדיניות סדורה ומגובשת, של טיפול בידיעות בהן יש חשש לניגוד עניינים של עיתונאים ועורכים, ככל שהוא ידוע באותו זמן, לפיו הטיפול בהן מועבר לממונים עליהם. מאז הקמת 'כלכליסט' אין לי כל מעורבות בהחלטות על דיווחים על עסקיו של בן זוגי. כל רמיזה אחרת פוגעת הן בו והן בי וב'כלכליסט'".

*  *  *

הידיעה על ישראכרט ב"כלכליסט"

הידיעה על ישראכרט ב"כלכליסט"