הבלוגר עומרי חיון פירסם פייק-ניוז פוגעני על הזמרת נסרין קדרי, לפיו היא "עברה אונס אכזרי וקשה אתמול בלילה". ב"ישראל היום" פרסמו את הדבר - תוך כדי שהם חוזרים על השקר באופן מטעה. בידיעה, של רז ישראלי, נכתב בפירוש כי הפרסום של חיון הוא שקר שלא היה ולא נברא, אך כותרת הידיעה היא "בלי בושה: 'נסרין קדרי עברה אונס אכזרי'". חמור מכך, הכותרת שנתנו ב"ישראל היום" לכתבה עבור מנועי החיפוש היא פשוט "נסרין קדרי עברה אונס אכזרי".

"הידיעה התפרסמה בפייסבוק עם הקידום 'פרסום ראשון', והמשיכה כך: 'נסרין קדרי עברה אונס אכזרי וקשה אתמול בלילה!'", נכתב ב"ישראל היום" על הידיעה של חיון, "בהמשך נרמז גם על מצבה של הזמרת, שעלול להיות קשה אם לסמוך על תחילת ההודעה, שמו של הפושע וכמובן – קריאה להיכנס ולקרוא. 'לפרטים ראשונים על מצבה וחשיפת שמו של האנס הקליקו', לשון הפוסט.

"כניסה לכתבה עצמה מיד הבהירה כי לא מדובר בשום חשיפה של האתר המפרסם, כי אם ציטוטים מתוך כתבה של 'החדשות', שבה מספרת נסרין כי היא חוותה הטרדות מיניות כשהיתה נערה. זאת ועוד, בכתבה אין שום אזכור לאונס אכזרי שעברה הזמרת או שם של מי שלכאורה אנס אותה. יתרה מזאת, גם לא היה קרדיט למקום בו פורסם הריאיון, חברת 'החדשות'. אבל מה חשוב קרדיט בעולם בו ממציאים רציחות ואונסים רק בשביל להביא עוד כניסות".

ב"ישראל היום" הקפידו על הקרדיטים השונים, אך לא בחלו בשימוש באותו אונס מומצא רק בשביל להביא עוד כניסות. גולשים שנחשפים לידיעה של "ישראל היום" במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות, נחשפים למידע השקרי ללא כל הקשר שמסביר כי מדובר במידע שקרי. הדבר נכון גם לגבי גולשים שנחשפו לכותרת הידיעה ב"ישראל היום" ולא טרחו לקרוא את הידיעה עצמה.

הפרסום השקרי של חיון הוא מעשה נבלה, שנועד מן הסתם כדי למשוך גולשים בתואנות שווא. אך ב"ישראל היום", במקום לתקן את העוול, חזרו עליו ושחזרו את אותה התנהלות מנוולת. כיצד מסבירים ב"ישראל היום" את פרסום הכותרות השקריות? מ"ישראל היום" נמסר: "בישראל היום דוגלים באמת ונלחמים בדיווחים שקריים. כתבה זו מבהירה ואומרת באופן ברור כי עמרי חיון הפיץ שקר כנגד הזמרת נסרין קדרין וזה המסר העובר בידיעה".

עדכון: לאחר פרסום הידיעה שינו ב"ישראל היום" את הכותרות שנתנו. כעת הכותרת שמופיעה במנועי החיפוש היא "ידיעה שקרית על נסרין קדרי", וכך גם בדף הידיעה עצמה.

*  *  *

"נסרין קדרי עברה אונס אכזרי", הכותרת למנועי חיפוש של הידיעה ב"ישראל היום"

"נסרין קדרי עברה אונס אכזרי", הכותרת למנועי חיפוש של הידיעה ב"ישראל היום"

"בלי בושה: 'נסרין קדרי עברה אונס אכזרי'", כותרת הידיעה ב"ישראל היום"

"בלי בושה: 'נסרין קדרי עברה אונס אכזרי'", כותרת הידיעה ב"ישראל היום"