ארגון העיתונאים בישראל שב וקורא לארנון (נוני) מוזס להשעות את עצמו מתפקידיו ב"ידיעות אחרונות", בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בגין הצעת שוחד לבנימין נתניהו, ראש הממשלה. בארגון קוראים לעיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" שנחשפו ללחצים פסולים במסגרת עבודתם ליצור קשר ולקבל ייעוץ משפטי שיסייע להם לשקול את צעדיהם העתידיים.

הקריאה מצטרפת לזו שפרסמה אתמול (22.11) מועצת העיתונות, שעה קלה לפני שפורסם על ההחלטה להעמיד לדין את מוזס, נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', בעלי השליטה לשעבר ב"וואלה". "שאול אלוביץ' כבר לא ב'וואלה', וטוב שכך. אנו קוראים שוב לארנון מוזס להשעות את עצמו מפעילותו כמו"ל ועורך אחראי של קבוצת 'ידיעות אחרונות'", נכתב בהודעת ארגון העיתונאים.

"אתמול הודיע היועץ המשפט לממשלה על החלטתו להגיש כתבי אישום נגד שלושה אנשים שפעלו במשך שנים להשחית את העיתונות בישראל ופגעו ביכולת שלה לשרת את הציבור – ראש הממשלה בנימין נתניהו, מו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון מוזס והמו"ל לשעבר של אתר 'וואלה' שאול אלוביץ'. שלושה מהאנשים החזקים במדינה שניסו לסחור בעיתונאים ובמידע עיתונאי והיו שחקנים מרכזיים בהפיכתו של מוסד חשוב בדמוקרטיה לזירה של אינטרסים, רדיפת בצע ותאוות שררה", נכתב בהודעת הארגון.

"זו גם קריאת עידוד ורוח גבית לעיתונאים שנאבקו ושילמו מחירים ולאלה שבעבודה מאומצת חשפו חלק גדול מהמעללים ובלעדיהם אולי כלום לא היה קורה"

בארגון, שמייצג גם את עובדי "ידיעות אחרונות", הוסיפו: "זה יום קשה לעיתונות בישראל, אבל גם שלב הכרחי בדרך לתיקון – דרך שלא התחילה היום וגם לא תסתיים מחר. זו גם קריאת עידוד ורוח גבית לעיתונאים שנאבקו ושילמו מחירים ולאלה שבעבודה מאומצת חשפו חלק גדול מהמעללים ובלעדיהם אולי כלום לא היה קורה.

"ארגון העיתונאים פעל וימשיך לפעול בתוך המערכות השונות ומחוץ להן לשמירה על החופש העיתונאי, לחיזוק העיתונאים, לסיוע למי שמופעלים עליו לחצים פסולים, לעיגון האתיקה בתוך ההסכמים הקיבוציים ולמאבק נגד כל ניסיון של פוליטיקאים להשתמש בכוח שלטוני כדי להחליש, לסגור או לפצל כלי תקשורת.

"אנחנו קוראים לכל עיתונאי שחש על בשרו לחצים פסולים או נחשף לצעדים בלתי לגיטימיים לפנות אלינו ולקבל ייעוץ משפטי ואת כל הגב שלו הוא יזדקק. נעשה כל מה שצריך כדי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. זאת אחריות אישית של כל עיתונאי לעצמו. זאת אחריות של כולנו כקבוצה".