עיתונאי AP נפצע ביום שישי האחרון בעת שתיעד את ההפגנות בוואדי אל-חומוס שבמזרח ירושלים. התאחדות העיתונאים הזרים בישראל (FPA) דיווחה כי פציעת העיתונאי נגרמה מבעיטה של שוטר מג"ב וגינתה את המעשה, אך במג"ב הציגו סרטון שממנו עולה כי העיתונאי לא נבעט אלא נדחף על-ידי אחד השוטרים במקום.

ביום שישי האחרון הגיע צלם סוכנות AP איאד מוגרבי, בן 61, לוואדי אל-חומוס כדי לתעד את ההפגנות נגד פינוי והריסת בתי הפלסטינים במקום. תחילה עוכב על-ידי שוטר מג"ב כדי לוודא את זהותו, ובהמשך, כך לפי ה-FPA, בעט בו השוטר. רגלו של מוגרבי נפגעה ונחבשה, והוא נלקח לטיפול בבית-חולים. "ההתאחדות מביעה דאגה עמוקה לנוכח האלימות המופקרת של קצין מג"ב נגד עיתונאי מוסמך", נכתב בהודעה מטעם ה-FPA.

סרטון שהופץ על-ידי ה-FPA ומתעד את הרגעים שלאחר הפגיעה בצלם מראה כי מוגרבי לבש אפוד מגן שזיהה אותו כעיתונאי בזמן שסיקר את ההפגנה. עוד נראה בסרטון כיצד מיד לאחר שנפגע התיישב על הארץ כשעוד ועוד צלמים מתגודדים סביבו כדי לתעד את פגיעתו. אחד השוטרים נשמע בסרטון מורה לאחד מעמיתיו "תן להם גז", ואכן זמן קצר אחר-כך משליך אחד השוטרים רימון גז לעבר קבוצת העיתונאים.

الاعتداء على الصحفيين اثناء تغطية وقفة التضامن مع واد الحمص

الاعتداء على الصحفيين اثناء تغطية وقفة التضامن مع واد الحمص

פורסם על ידי ‏‎Cam.pal Media‎‏ ב- יום שישי, 2 באוגוסט 2019

"לצערנו מדובר בטענות סרק, שכן הסרטון שיש בידנו מוכיח מעל לכל צל של ספק שהלוחם לא בעט בצלם הפלסטיני", מסר דובר מג"ב, ברוך הוניג, בתגובה לטענות ה-FPA. הוניג שלח סרטון אחר, שצולם על-ידי אחד השוטרים במקום ומתעד את רגע הפגיעה בעיתונאי. לפי סרטון זה, לא נראה שמוגרבי קיבל בעיטה ברגל.

בסרטון של מג"ב נראה שוטר ניגש אל מוגרבי ואל עיתונאים נוספים שעמדו במקום ודוחף אותם לעבר גרם מדרגות. מוגרבי נראה בו כשהוא נתקל במדרגות, זועק, מושיט יד לעבר רגלו ומתיישב בכאבים.

"מדובר בלוחמי מג"ב שהגיעו לפזר התקהלות בלתי חוקית אשר התקיימה בסמוך לגדר הביטחון", הוסיף דובר מג"ב. "הלוחמים הציגו בפני המתקהלים והצלמים צו המעיד על כך שמדובר בשטח צבאי סגור, והם התבקשו להתפנות מהמקום. דווקא הצלמים והמתקהלים הם אלו שנהגו באופן פרובוקטיבי בכך שלא נשמעו ללוחמים שנאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. אנו מצרים על הניסיון של התאחדות העיתונאים הזרים לצייר את הלוחמים כאלימים מבלי לבדוק את הדברים ביסודיות המתבקשת. לוחמי מג"ב ימשיכו לאכוף את החוק והסדר בנחישות ובמוסריות גם אל מול כאלה שמעוותים את המציאות".

ג'ו פדרמן, ראש משרד AP בישראל, הפנה את "העין השביעית" לתגובת משרדי AP בארצות-הברית, ושם הפנו את "העין השביעית" חזרה להודעה המקורית של ה-FPA.

גלניס שוגרמן, מזכ"לית ה-FPA בישראל, מסרה בתגובה כי ההתאחדות עומדת מאחורי הודעת הגינוי שהפיצה, והוסיפה: "הכרזת אזור צבאי סגור ברגע האחרון היא טקטיקה מוכרת שנועדה למנוע סיקור של אירוע הראוי לדיווח. בשורה התחתונה, הצלם פצוע ובמג"ב השיגו את מבוקשם: למנוע סיקור בינלאומי של אירוע חדשותי שהיה רחוק מאוד מהפגנת המונים".