העיתון "ישראל היום" ישלם לעיריית בת-ים 880 אלף שקל, כך סוכם לאחרונה בפשרה בין העיתון לעירייה. ב-2014 דרשה העירייה לשנות את חיוב הארנונה של מבנה בית-הדפוס של העיתון, ובמקום תשלום שנתי של כ-2.8 מיליון שקל חויב "ישראל היום" בתשלום שנתי של כ-3.6 מיליון שקל. בשנת 2015, לאחר דין ודברים, הגיעו הצדדים לפשרה שלפיה ישלם העיתון ארנונה שנתית בסך כ-3 מיליון שקל.

זמן מה לאחר חתימת ההסכם עם העירייה ביצעה הנהלת העיתון שינויים בנכס. לטענת אנשי "ישראל היום", בחינה של השינויים היתה מביאה להפחתת חיוב הארנונה. בעיתון הודיעו על כך לעירייה, וציינו בין היתר כי כמה מבנים הוסרו לחלוטין, ובמבנה אחר שונתה הפעילות ("בנכס זה פעלה בעבר מכונת דפוס אימתנית", כתבו בעיתון לעירייה, "פעילותה של המכונה הופסקה זה מכבר והתכנון הוא שבחודשים הקרובים היא תפורק ותפונה"). בשל כך התבקשה העירייה להפחית את סכום הארנונה המבוקש.

עם זאת, בעקבות ההודעה על השינויים קיבל העיתון דווקא חיוב מוגדל בארנונה. עיריית בת-ים הודיעה ל"ישראל היום" כי לאחר בדיקה מחודשת של הנכס הגיעה למסקנה כי התשלום השנתי יעמוד על כ-3.6 מיליון שקל. בעירייה דרשו גם חיוב רטרואקטיבי על ההפרשים מהשנים 2015–2017, בסך כ-1.4 מיליון שקל.

בעקבות זאת עתרה חברת עיתון ישראל היום בע"מ נגד העירייה ומנהל הארנונה.  לדברי העיתון, שיוצג על-ידי עורך-הדין מוטי איצקוביץ, הדרישה החדשה אינה עולה בקנה אחד עם הסכם הפשרה שנחתם בשנת 2015 ונועד להסדיר את התשלום עד 2020.

בהסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים סוכם כי תמורת תשלום חד-פעמי של 880 אלף שקל ימשיך הסכם הפשרה הקודם, משנת 2015, להסדיר את חיובי הארנונה עד סוף שנת 2023.

5667-09-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 263KB)