זוג בורגני צעיר יושב על הספה מול הטלוויזיה. על המסך – דמות פארודית של מגישת חדשות בקלוז-אפ מוגזם. היא מדקלמת: "חדשות רעות, חדשות שמוציאות לכם את התיאבון, חדשות שהורסות לכם את האווירה", בעוד הגבר שולח יד לברך האשה ונתקל בסירוב. מיד אחר-כך הקריין מקדם מדור חדש באתר mako, שמראה רק "חדשות טובות". זו הפרסומת שחברת קשת בחרה להציג בכלי התקשורת שלה: בערוץ 12, בערוץ 24 ובעמוד הראשי של mako.

הפרסומת מכעיסה: האם בערוץ בעל נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר, של חברת התקשורת שרואה עצמה כנציגה אותנטית של החברה הישראלית, סבורים שנמאס לנו מהחדשות העגומות שמראים בערוצים האחרים, ושאנחנו רוצים רק "חדשות טובות"? שלא לדבר על חוסר הקולגיאליות כלפי חברת החדשות שמשדרת בערוץ של קשת עצמה, שמתברר עכשיו שהיא רצינית וקודרת מדי והורסת את החשק המיני. ואז הבנתי. קשת הם ערוץ 20 האמיתיים, הם השופר שהשלטון ייחל לו.

בקבוצת קשת כנראה יודעים מה הקהל הישראלי צריך: זוהר, רכילות, קיטש, צהוב, כלום בריבוע. העיקר שנחייך. לא רק הם יודעים את הסוד. אפשר גם לפתוח את הטלוויזיה בערוץ המתחרה, רשת, המלא במותגי ריאליטי עתירי תקציב, או לעלעל ב"7 ימים", מוסף הדגל של "ידיעות אחרונות", ששוחה באותם עולמות תוכן.

אבל בקשת, כך נראה, שכללו את הנוסחה באופן הציני ביותר. בלוח השידורים מפוצץ האינפוטיינמנט עם גיא פינס,"אנשים", אופירה וברקוביץ' והשיחות חסרות התוכן שמתקיימות באולפן שלהם, בתוכנית הלילה של גורי אלפי והראיונות המתחנפים שנותנים פייט לג'ימי פאלון וליטוף הראש של טראמפ. אפילו את "ארץ נהדרת", עלה התאנה הסאטירי, הצליחו להוזיל עם אייטם בהזמנה שנועד לקדם את העונה החדשה של "פאודה".

אז גיגלתי "חדשות טובות" ונכנסתי למדור ב-mako כדי להיתקל באוסף קליקבייטים מסוג "5 שיטות להיפטר ממחשבות שליליות" ו"איך שורדים את הפקקים בלי סמארטפון?", עם חיזוק של "הישראליות", שמפציצות בשנה האחרונה את הפיד בשיח רדוד במסווה של אמירה פמיניסטית. שאלתי את עצמי מי הם הישראלים שזו הדיאטה התקשורתית שלהם, ויותר מעניין – מי היה מעוניין שזו תהיה הדיאטה התקשורתית שלהם? מי היה רוצה שנתעסק רק ב"חדשות טובות" כשסביבנו פערים גדולים כל-כך, שחיתות ציבורית, קיטוב גדול וכיבוש במרחק רבע שעה נסיעה?

ואז נזכרתי בנאומים של ראש הממשלה, שבהם הוא אומר שכולנו "חמוצים וטסים, מקטרים וקונים", ושבמקום שבו התקשורת רואה פקקים הוא רואה מחלפים. כנראה שבקשת הפנימו והחליטו להפסיק להיות חמוצים ולראות רק מחלפים. לתת לבוחר לקרוא איזה משהו שיעשה לו טוב על הלב ולשכוח מהצרות. אז בינתיים מדובר רק במדור באתר האינטרנט של קשת. אבל אם הפיילוט יצליח, אולי ברחוב בלפור יוכלו להפסיק את הרומן עם ערוץ 20, ולזפזפ לערוץ 12.

עומר חגי הוא תחקירן