איש הפרסום ערן ארדן, בעל תפקיד בכיר באחד ממשרדי הפרסום הגדולים בארץ, אדלר־חומסקי־ורשבסקי, גילה לאחרונה כיצד בהיותו מנהל קמפיין הבחירות באינטרנט של מפלגת "קדימה", ביצע שורה של מעשי הונאה וגניבת דעת שהיו מכוונים בעיקר כלפי התקשורת ונועדו להגביר את תנועת הגולשים באתר המפלגה. ארדן בדה מלבו פריצה של האקרים איראנים לאתר האינטרנט של "קדימה", שתל באתר דפים המוכיחים זאת לכאורה ואף הגיש תלונת שווא במשטרה על פריצה מפוברקת למאגר הנתונים של האתר. הידיעות המפוברקות התפרסמו באתרי החדשות המקוונים המובילים, Ynet ו־nrg.

את המידע על התרמית לא השיגו עיתונאים בתחקיר מאומץ, הוא התפרסם בריש גלי בספר החדש של ארדן, המספר את סיפור הקמפיין הווירטואלי של "קדימה" ובו הוא מתפאר בין השאר באמצעים המקוריים שנקט כדי לעזור לאזרחי המדינה להיחשף לתעמולה של המפלגה.

עם היוודע הדברים פורסמו מיד כמה טורים ומאמרים בכלי התקשורת שנפלו קורבן לתרמית של ארדן. העיתונאים כעסו, זעמו, בעטו ואיימו בחרמות ובנידויים. וכך הצליח ארדן לשטות בתקשורת פעם נוספת. לאחר שרתם אותה לטובת הגדלת מספר הכניסות לאתר של המפלגה ששכרה את שירותיו, ניצל אותה לקידום ספרו החדש. הנביחות הרמות של כלבי השמירה רק שירתו את מטרתו, משום שהנמענים של ארדן הם לקוחותיו הבאים. להם הוא אומר: תראו איך הצלחתי לשטות בקלות בתקשורת, תראו איך אני מוכן ללכלך את ידי בשקרים ללא בושה, לשכב עבורכם על הגדר, רק כדי לקבל חוזה פרסום שמן.

יוסי סעידוב הוא עורך אתר החדשות "סקופ"

גיליון 65, נובמבר 2006