ביום חמישי האחרון הקדיש אבי מימרן, מנחה "המהדורה המרכזית" ברדיו קול-חי ואחד העיתונאים הבכירים בתקשורת החרדית, אייטם בתוכניתו לאחת הסוגיות מעוררות המחלוקת הרבה ביותר בחברה החרדית – השירות בצה"ל ושיעור התייצבותם של חרדים בלשכות הגיוס.

מימרן העלה את הרבנים אברהם בוימל ודב פוברסקי, והללו התעמתו בנוגע לסוגיה. בין היתר נסב הוויכוח בין השניים על השאלה כמה חרדים אכן מתייצבים בלשכות הגיוס. בוימל טען כי בשנה החולפת התייצבו בלשכות הגיוס אברכים חרדים רבים והביא כדוגמה את הגדוד החרדי של גבעתי. לדבריו, עשרות רבות של חרדים התגייסו בשנה האחרונה לשירות בחטיבה. "כולם חרדים?", תהה מימרן. "כולם חרדים", הבהיר בוימל. הרב פוברסקי טען, מנגד, כי הנתונים שהציג בוימל שגויים. לטענתו, אין מדובר בבחורי ישיבה שעוזבים את לימודיהם ומתגייסים לצבא.

"אני חייב לקרוא תגובה שכותבים לי מדובר צה"ל, מהגדוד שדיברנו עליו מגבעתי", קטע מימרן את הוויכוח לקראת סיום האייטם. "ועכשיו אני מקבל תגובה שרוב המתגייסים מאופיינים גם כלובשי כיפות סרוגות, דתיים-לאומיים וחסידי חב"ד. יש פה עוד טקסט קצת ארוך, אבל הוא מיותר, זה לא רלבנטי לצורך השיחה שלנו".

 

במלים אחרות, המאזינים שמעו כיצד מימרן מכריע את הוויכוח, בסיוע דובר צה"ל, לטובת הרב פוברסקי. מיד לאחר מכן פוברסקי אכן הכריז "הוא שאמרתי". אולם גורם בדובר צה"ל טוען שלא רק שמעולם לא נמסרה תגובה שכזו למימרן, אלא גם שהמידע אינו נכון.

בשיחה עם "העין השביעית" הופתע מימרן לשמוע כי הקריא בשידור תגובה מטעם דובר צה"ל וטען כי כבר בזמן אמת הדגיש שמדובר בתגובה מטעם "מקור בדובר צה"ל" ולא בתגובה רשמית. "אמרתי בתוכנית 'מקור בדובר צה"ל שבודק לנו את הדברים תוך כדי הערב ואומר לנו שחיילי החטיבה...'. אני לא זוכר בדיוק את הציטוט המדויק, אבל בוודאי שלא אמרתי 'דובר צה"ל מסר בתגובה'".

לאחר שעומת עם תמלול ההקלטה אמר מימרן: "אם אמרתי כך וזו ההקלטה, אני לא יכול להתכחש לכך. יש בחור שאני מכיר שעובד בדובר צה"ל וביקשתי ממנו לבדוק עבורי את הנתונים, והוא כתב לי תוך כדי השידור. אני לא יודע למה אמרתי 'דובר צה"ל', אם זה מה שנאמר, זו שגגה רצינית".

בהמשך הוסיף מימרן: "תודה שאתה מפנה את תשומת לבי, אבדוק עם דובר צה"ל, יכול להיות שהם רוצים שאני אתנצל או אבהיר, ואני אעשה את זה, כי אין פה מקום לטעויות בדברים האלה, אלה נקודות מאוד רגישות. אבל טעויות יש לכולם".

אשר למידע עצמו, מימרן עומד על כך שמרבית החיילים המשרתים בגדוד אכן אינם חרדים של ממש.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מטבע הדברים לא נתייחס לעבודתנו מול כלי התקשורת".