חברת לוחות-מקוונים בע"מ וחברת גלובל נטוורקס טכנולוגיות אינטרנט בע"מ, הבעלים והמפעילים של האתר "זה וזה", יפצו את ידיעות-אינטרנט, מפעילת האתר winwin, ב-100 אלף שקל. כך סוכם לפני כשבועיים בבית-המשפט המחוזי מרכז, במסגרת הסדר פשרה.

לפני כשנתיים הגישה ידיעות-אינטרנט תביעה בסך שני מיליון שקל בגין הפרת זכויות יוצרים נגד הבעלים והמפעילים של האתר "זה וזה". בכתב התביעה נטען כי האתר אחראי ל"'שאיבתן' והעתקתן של תמונות ומודעות" שצולמו ונוסחו על-ידי ידיעות-אינטרנט ופורסמו בזירת "שוק הפשפשים" של האתר winwin.

ידיעות-אינטרנט טענה בתביעתה כי כ-5,000 מודעות שיצרה עבור זירת "שוק הפשפשים" הועתקו ופורסמו באתר "זה וזה". יצוין כי אתר "זה וזה" מציג את עצמו כ"אתר היחיד שמרכז עבורך את כל המודעות בישראל".

הנתבעים טענו להגנתם כי הצילומים שהועתקו ופורסמו באתרם אינם חוסים תחת הגנת דיני זכויות יוצרים משום שהם "צילומים בנאליים", נטולי "שמץ של מקוריות, חדשנות או יצירתיות", וכי המודעות שלצד התצלומים כוללות "נתונים טכניים יבשים" בלבד. עוד נטען כי התביעה הוגשה "ממניעים זרים ובראשם רצונה של התובעת לחסום תחרות לגיטימית".

החודש, לאחר כמה דיונים מקדמיים, הציגו באי-כוחם של הצדדים בפני השופט רמי אמיר הסדר פשרה. ההסדר, יש להדגיש, מביא לסיום את כל טענות הצדדים, בלי להודות בטענות ובזכויות שהוזכרו לעיל.

לפי ההסדר, הנתבעות ישלמו לתובעת פיצויים בסך 100 אלף שקל. גיא כהן, מנהל הנתבעות, שנכח באולם בית-המשפט, אישר כי הוא ערב להתחייבויות הכספיות של החברות. בעוד פרוטוקול הדיון גלוי לציבור, צוין בהסדר הפשרה כי "הצדדים, לרבות מר גיא כהן, מתחייבים בזאת לשמור על סכום הפיצוי בסודיות, במובן זה שאף אחד מהם לא יפרסם אותו, לא במישרין ולא בעקיפין".

השופט אמיר נתן תוקף של פסק דין להסדר.