"The Times of Israel", אתר חדשות חדש בשפה האנגלית, עלה הבוקר לרשת. המייסד והעורך הראשי של האתר, דייוויד הורוויץ, כיהן עד ליוני האחרון כעורך "הג'רוזלם פוסט". מאז עזיבתו שקד על הקמת המיזם המקוון, שמציע חדשות על ישראל והעולם היהודי, לצד כתבות מגזין ודעות.

"לעיתונות הוגנת, הנעשית בישראל ונקראת הן כאן והן מסביב לעולם על-ידי מי שהאומה היהודית יקרה ללבו, יש תרומה חיונית, אפילו נאצלת, לדיון מושכל על האתגרים והבחירות שעומדים בפני המדינה היהודית", כתב הורוויץ במאמר המציג את האתר החדש. "אחת המטרות הבכירות של ה'טיימס אוף ישראל' היא סיפוק מידע לדיון זה".

האתר הוקם בתמיכתו של המיליארדר האמריקאי סת קלרמן, איש עסקים שהקים את קרן הגידור באופוסט ועומד בראשה. "משמעות עצמאותנו היא שאין לנו כל שיוך לדמות פוליטית או מפלגה", מדגיש הורוויץ במאמרו. לטענתו, למרות התמיכה שהוא מקבל מקלרמן, איש העסקים אינו מעורב כלל בעבודה העיתונאית של האתר.

קלרמן עצמו, המשמש יו"ר דירקטוריון האתר, מזכה את הורוויץ וקוראי האתר במאמר פרי עטו המתפרסם אף הוא הבוקר. לדברי קלרמן, העניין שגילה בישראל גבר לאחר המתקפה על ארה"ב ב-11 בספטמבר, "כאשר האיום מפני טרור והסכנות של האסלאם הרדיקלי השתלבו במסע עולמי בעל חזיתות רבות לשלילת הלגיטימציה של המדינה היהודית".

קלרמן מסביר במאמרו כי הוא מחזיק באמונה שככל שבני-אדם יידעו יותר על ישראל, כך יבינו טוב יותר כי המדינה "מגיבה לחיים באחת השכונות הקשות ביותר באופן בלתי מושלם, אך תוך הצגת מוסר והוגנות מופתיים". קלרמן מבטיח כי לא יתערב בעבודת המערכת. "כיוון שזהו מיזם למטרת רווח", הוא מוסיף, "אני מתחייב להעביר את חלקי בכל רווח עתידי לארגוני צדקה התומכים באזרחי ישראל".

בשיחה טלפונית עם "העין השביעית" שב ומדגיש הורוויץ את מחויבותו לעשייה עיתונאית נטולת אג'נדה פוליטית, שמטרתה להשכיל את הקורא ולאפשר לו לקבוע את דעתו בעצמו. "היהודים יכולים להיות האויבים הגדולים ביותר של עצמם, בעיקר בכל הקשור לישראל", אומר הורוויץ ומסביר כי בעריכת האתר יקפיד, כפי שהקפיד בעריכת "הג'רוזלם פוסט", על מתן ביטוי למגוון רחב מאוד של דעות ונקודות מבט. "אני בן 49 וחי כאן רוב חיי", הוא אומר, "ואני פחות בטוח היום לגבי הרבה נושאים מאשר הייתי כשהגעתי הנה".

בצוות האתר נכללים בין היתר לינדה עמר, המכהנת כמשנה לעורך; מיץ' גינסבורג, שישמש כתב צבאי; אלי לשם, שיערוך את מדור הדעות והבלוגים; אלחנן מילר, שיכהן ככתב לענייני ערבים, וג'סיקה שטיינברג בתפקיד עורכת התרבות והפנאי. עיקר העבודה העיתונאית מתבצעת בישראל, אך לאתר שני כתבים קבועים בארה"ב ועוד שלל כותבים מזדמנים מרחבי העולם. בין חברי מערכת האתר נמנים ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי ופרשן חברת החדשות של ערוץ 2 לענייני ערבים אהוד יערי.

דייוויד הורוויץ (צילום: "העין השביעית")

דייוויד הורוויץ (צילום: "העין השביעית")

שוק האתרים המוקדשים לישראל ולעולם היהודי צפוף, מודה הורוויץ (רק בארץ פועלים בו "הארץ", ynet ו"הג'רוזלם פוסט"), אך לדעתו ל"טיימס אוף ישראל" כמה יתרונות ייחודיים. ראשית לכל מציין הורוויץ את מבנה האתר, שפותח על-ידי RGB Media, המאפשר תגובה זריזה ודינמית לאירועי חדשות – דף הבית יכול לשנות את אופן הצגת הידיעות והדעות בהתאם לצורך.

באשר לתוכן, הורוויץ נשמע גאה מאוד בתמהיל העשיר שיצר יחד עם צוותו, וכולל לא רק חדשות ופרשנויות, אלא גם כתבות מגזין, יומן אירועים יהודי, מדריך תיירות לקורא היהודי ושתי סקירת עיתונות יומיות, האחת מוקדשת לעיתונות בשפה העברית והאחרת לעיתונות בשפה הערבית. מבחינת הורוויץ, סקירות העיתונות מייצגות את המטרה העיקרית של האתר – ליידע את הקורא. עוד מציין הורוויץ כי באתר אין אפשרות להגיב באופן אנונימי, אלא רק באמצעות חשבון פייסבוק מזוהה, עובדה שלדעתו עשויה לעודד דיון פורה ולמנוע דיון רעיל ועקר המאפיין מדורי תגובות הכוללים אפשרות לאנונימיות.

מאפיין נוסף הייחודי לאתר הוא מהדורה יומית המספקת לקורא תמונת עולם מסודרת והייררכית של האירועים שהתרחשו ביממה ספציפית, בדומה למהדורה יומית של עיתון מודפס. לדברי הורוויץ, גם עיצוב התכנים באתר ישאב השראה מעיתונות הדפוס. "אני מבוגר מספיק כדי להתאבל על דעיכת עיתונות הדפוס", הוא אומר. לדבריו, עיתונות הרשת איבדה את אחד היתרונות העיקריים שהיו לעיתונות הדפוס – היכולת לפתוח כפולת עמודים ולהיחשף למה שהעורך בחר למקם בה, בסדר ובמינון שנקבעו מראש.

אתרי החדשות זנחו את היכולת הזו בשנים הראשונות של מעבר העיתונות לרשת, מדגיש הורוויץ, ומשום כך גולשים נוטים לחפש את המידע שהם חושבים שמעניין אותם. הורוויץ מקווה שהדינמיות של האתר תאפשר לו לשוב להשתמש בטכניקות של עיתונות הדפוס ולרמוז לקורא על חשיבות הסיפור לא רק על-ידי בחירת מלים ותמונות, אלא גם על-ידי שינוי הגודל והעיצוב של המלים והתמונות.

הורוויץ מבטיח עוד כי תמהיל התוכן באתר ינסה לחרוג מהדגש המקובל על הנושאים הפוליטיים המדיניים והבטחוניים, ולהבליט דווקא מחוזות אחרים הנוגעים לחייהם של יהודים בישראל ובעולם. נוסף לתוכן שמיוצר על-ידי צוות האתר, ניתן למצוא בו גם קישורים למבחר של ידיעות וכתבות בענייני ישראל והעולם היהודי המתפרסמים באתרים אחרים, מתוך כוונה לספק לקהל היעד חבילה שלמה של מידע על אודות העולם היהודי בכלל וישראל בפרט.