אפרת לכטר ורונן בר (צילומים: בית-הספר כותרת)

אפרת לכטר ורונן בר (צילומים: בית-הספר כותרת)

זו השנה השנייה שבית-הספר כותרת ואוניברסיטת תל-אביב מעניקים את פרס העיתונאי הצעיר. השנה יזכו בפרס, ובמענק על סך 10,000 שקל, עיתונאי הטלוויזיה אפרת לכטר מ"עובדה" ורונן בר מ"כלבוטק".

לפי ההודעה לעיתונות שנמסרה מטעם בית-הספר, רונן בר, בן 29, זוכה בפרס על "התחקיר הבולט ביותר בשנת 2012 בעיתונות המשודרת", שעסק בנעשה במשחטת הבשר של תנובה וששודר במסגרת התוכנית "כלבוטק": "רונן תיעד במצלמה נסתרת, כעובד מן המניין בבית-המטבחיים, במשך חודש וחצי, את הנעשה במשחטה, ואחראי עיקרי לכתבה המטלטלת ששודרה בעקבות התחקיר שביצע".

עוד לפי ההודעה לעיתונות, "אפרת לכטר, בת 26, זוכה בפרס על מכלול עבודת התחקיר שלה בשנת 2012 לתוכנית 'עובדה'. בין תחקיריה הבולטים: התחקיר על עסקאות חטיפת הפליטים האפריקאים ותשלומי הכופר עבורם, שאותו הובילה לצדו של העיתונאי איתי אנגל, ו'תחקיר הלוביסטים' שעשתה לצדו של העיתונאי עמרי אסנהיים ובמרכזו חשיפת דרכי פעולתם של הלוביסטים באמצעות תיעוד שיעורים בקורס לוביסטים".

חברי ועדת הפרס הם זאב פרי, מרכז לימודי העיתונאות הכתובה והאינטרנט בכותרת; קובי מידן, מרכז לימודי הרדיו בכותרת; שירה הופמן ואלון צויזנר, סטודנטים בכותרת הנמצאים בשנת הלימודים האחרונה שלהם בבית-הספר.

בנימוקיה להענקת הפרס כתבה ועדת הפרס: "תחקיריהם הבולטים של השניים חשפו תופעות קשות שלא היו מוכרות לציבור הרחב ואף הביאו לשינוי בהתייחסות לנושאים אותם חשפו. מעבר לסגולות הייחודיות לתחקיריהם, נראה לנו שעצם הפניית המבט אל התחקירנים ועבודתם יש בה מן החשיבות דווקא בתקופה הלא פשוטה שעוברת העיתונות ועיתונאות התחקיר בכלל זה. תחקירי עומק שיש בהם חשיפה מצריכים השקעה לא קטנה של משאבי אנוש ותקציב, נחישות רבה של אנשי המקצוע המעורבים, וגיבוי איתן מצד שדרת ההנהלה".

ההודעה לעיתונות מטעם בית-הספר מציינת כי שני הזוכים בפרס שמחלק המוסד הם בוגריו. "עובדה זאת לא היוותה שיקול בבחירתם, אך בהחלט יכולה להוות סיבה לגאווה עבור בית-הספר", נכתב בהודעה.