לראשונה זה שנים ארוכות גלי-צה"ל היא תחנת האקטואליה עם שיעור החשיפה הגבוה ביותר, כך לפי נתוני סקר TGI שפירסמה אתמול חברת קנטאר-מדיה. התחנה זכתה במחצית השנייה של 2013 לשיעור חשיפה של 25.8%, מעט מזעיר יותר מהמתחרה רשת ב', שהגיעה לשיעור חשיפה של 25.7% בתקופה זו. הפער אמנם אינו מובהק סטטיסטית, ובכל זאת לפי נתוני חברת קנטאר-מדיה, זוהי הפעם הראשונה מאז שנת 2005 לפחות שנרשמה הובלה של גלי-צה"ל על פני רשת ב'.

שתי תחנות האקטואליה נהנו מעלייה משמעותית בשיעור החשיפה במחצית השנייה של 2013 לעומת המחצית הראשונה, אולם העלייה של גלי-צה"ל היתה גבוהה יותר עד כדי כך שעקפה את רשת ב'. במדד שיעור החשיפה השנתי רשת ב' עדיין שומרת על ההובלה, עם 23.8% לעומת 22.9%, אולם המגמה של השנים האחרונות ברורה ומצביעה על צמצום מתמשך בפערים בין שתי התחנות, עד למהפך שאירע בחודשים האחרונים.

לסקר TGI בעיות מהותיות, אולם כיוון שהמתודולוגיה לא השתנתה לאורך השנים, קשה להתעלם מהתוצאות. אלא אם אתם נמנים עם בכירי קול-ישראל, כמובן. למרות ההדחה מהמקום הראשון בקרב תחנות האקטואליה בפעם הראשונה זה כעשור לפחות, קיבלו עובדי רשת ב' שלשום SMS בזו הלשון: "עובדי רשת ב' היקרים, על אף הקשיים המתגברים והאיום על השידור הציבורי, שבתם והוכחתם שאנחנו רדיו מקצועי, מוביל, בעל שיעור האזנה גבוה מאוד. שאפו גם לעמיתינו משאר הרשתות של קול-ישראל".

ה-SMS לא היה חתום, ועל כן העיתונאים לא יכלו לדעת אם נשלח על-ידי מנהל רשת ב' יאיר קורן, מנהל קול-ישראל ד"ר מיכאל (מיקי) מירו, מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם או סתם אדם שחמד לצון.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מנהל רשת ב', יאיר קורן, שלח מסרון זה לעובדים בעקבות עלייה של 17.89% בשיעורי ההאזנה לרשת ב' לעומת המחצית הראשונה של 2013".