העיתונאית שרי רוט (רוטנברג), שפוטרה לאחרונה מאתר האינטרנט "בחדרי חרדים", העידה בשבוע שעבר בפני בית-הדין לעבודה כי בעלי האתר, מאיר גל, דרש מהעורך הראשי לשעבר וממקימי האתר, דוד רוטנברג, לפרסם כתבות ביקורתיות על אריה דרעי, וזאת כדי שהאתר יוכל לקבל כספים מיריבו הפוליטי אלי ישי. הנהלת האתר הכחישה כי אי-פעם קיבלה כספים עבור פרסום כתבות. על עדותה של רוט דיווח לראשונה רביב דרוקר במהדורת החדשות של ערוץ 10.

"העורך התבקש ליטול צד במחלוקת שבתוך ש"ס ולהיות בצד של אלי ישי ובצד של הרב עמאר", העידה רוט, לפי פרוטוקול הדיון. "הוא נשאל, כולם שוחטים את אריה דרעי, למה אנחנו לא? התשובה שלו היא שאנחנו לא כותבים לפי הזמנה, ואני כעורך לא אומר להם איזה צד ליטול, והתשובה הזו לא התקבלה על-ידי המו"ל, שאמר, אני לא יכול לכתוב ככה צ'קים עם אלי ישי".

העיתונאית שרי רוט, בערוץ הכנסת (צילום מסך)

העיתונאית שרי רוט, בערוץ הכנסת (צילום מסך)

רוט העידה כי שמעה על כך מפי רוטנברג, שהוא בן-זוגה, וכי בידיה הקלטות של שיחות בין הצדדים שבהן הועלתה דרישה זו. לדבריה, גל לא רק אמר לו "כולם שוחטים את אריה דרעי, למה אנחנו לא שוחטים" אלא גם שלח לו SMS שבו ההוראה הבאה: "מהיום אנחנו בכל הכוח בצד של אלי ישי, בכל הכוח נגד אריה דרעי, אני מבקש ממך כעורך לפעול בהתאם".

בהמשך עדותה תיארה רוט את ההסבר שנתן גל לבן-זוגה על העמידה מאחורי ישי. "אחרי פטירתו של הרב עובדיה היה בש"ס מפץ", ציטטה רוט מדברי גל. "מאחר שהאתר המתחרה שלנו, 'כיכר השבת', שייך לצד של אריה דרעי, אנחנו אין לנו סיכוי לקבל כסף מאריה דרעי. אני אתמול בשתיים בלילה היתה לי שיחה עם צבי עמר, אחד האנשים העשירים ששייכים לקבוצה של אלי ישי, אבל יש לי בעיה, כי כשהעורך הראשי שלי לא זורם איתי, אני לא יכול לרשום צ'קים עם אלי ישי".

גל: "כמוציא לאור אחריותי ומחויבותי היא לקבוע קו ואג'נדה ולתת את מלוא החופש העיתונאי לעורך הראשי להוציא את זה לפועל"

עדותה של רוט נשמעה בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו במסגרת דיון בבקשה של ארגון העיתונאים לחייב את "בחדרי חרדים" להשיב את רוט למשרתה באתר. הארגון, באמצעות עו"ד שירי לב-רן, טוען כי רוט פוטרה בשל חברותה בוועד העיתונאים באתר וחלקה בהובלת ההתארגנות. הנהלת "בחדרי חרדים", באמצעות עו"ד יגאל כהן, טענה כי רוט פוטרה לא בשל חלקה בארגון העיתונאים באתר, אלא משום שהשמיצה את ההנהלה בהתכתבויות של עובדי האתר, ובין היתר קראה לשני הבכירים בהנהלה "נוכלים", "מסריחים" ו"נאצים".

בעלי "בחדרי חרדים" גל הכחיש בדיון כי איים על רוטנברג בפיטורים אם לא יתיישר לפי דרישותיו. יחד עם זאת אישר שאמר לעורך הראשי כי המדיניות שלו היא תמיכה באלי ישי תוך התנגדות לאריה דרעי. "כמוציא לאור אחריותי ומחויבותי היא לקבוע קו ואג'נדה ולתת את מלוא החופש העיתונאי לעורך הראשי להוציא את זה לפועל", אמר.

בדיון העיד גם גיא כהן, לשעבר מנכ"ל "בחדרי חרדים" וכיום סמנכ"ל טכנולוגיה באתר. לפי כהן, רוטנברג איים כי יפנה למשטרה בשל הדרישות ממנו לבקר את דרעי, אולם לטענת כהן, הדרישות היו חוקיות. לדבריו, הוא וגל ביקשו חוות דעת מעו"ד יהושע רזניק בעניין, וזה השיב כי "אין בעיה חוקית עם בקשות של מו"ל מעורך ראשי".

"אני מציע לגב' רוט להאזין שוב לשיחה שדוד הקליט ללא ידיעתנו", הוסיף כהן בעדותו. "אנחנו מעולם לא קיבלנו כסף לפרסום עבור כתבות, לכן גם לא שאלנו אותו על העניין הזה". בהמשך הדגיש: "אנחנו מעולם, לא אני ולא מאיר, לא אמרנו לדוד מה לכתוב ומה לא לכתוב".

-37143-12-13