יונתן אוריך, עורך אתר "כיפה", התחייב לראיין את הרבנית שולמית מלמד, מנהלת ערוץ 7 ואחת ממקימיו, וזאת במסגרת הסכם פשרה בתביעה שהגישה נגדו מלמד.

לפי כתב התביעה, בחודש יוני האחרון, על רקע הבחירות לרבנות הראשית, פרסם אוריך בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו קישור לידיעה בערוץ 7 בליווי הטקסט הבא: "זה פשוט נפלא. ערוץ 7 הכריזו על קמפיין נגד הרב סתיו ו'צוהר' בהוראת הרבנית מלמד. אלא מה, הם ממש לא מוצאים מי יתנגד, אז הנה הכתבה השנייה בסדרה בה ערוץ 7 מראיינים רבנים שאיש אינו מכיר, העיקר ליצור כותרת שכביכול מביעה התנגדות לרב סתיו. מלמד התאמצי טיפל'ה יותר". מלמד הכחישה כי אי פעם נתנה הוראה כזו. "לא הוריתי שום הוראה בעניין זה ואף אני כמנהלת ערוץ 7 נתתי במה נרחבת לרב סתיו בכתבות בערוץ 7", הצהירה בפני בית המשפט.

בעקבות הפרסום שלחה מלמד לאוריך, באמצעות עו"ד יעקב שבת, מכתב התראה בו הוא נדרש להעביר לה פיצוי בסך 50 אלף שקל, למחוק את הסטטוס ולהתנצל בפניה, אחרת תפנה לבית המשפט בתביעת לשון הרע.

"אין מילים בפי לתאר את פליאתי למקרא מכתבך וטענות הגב' מלמד כנגדי", השיב אוריך לעו"ד שבת. לדבריו, בסטטוס שפרסם לא היתה דיבה ואילו בפרסומים של ערוץ 7 נגד הרב סתיו יש יותר מאבק לשון הרע. "דברי שיקפו נאמנה את הקו שמוביל העיתון תחת ניצוחה של הגב' מלמד", טען. יחד עם זאת, ניאות להסיר את הסטטוס עד לסיום הבירור עם הרבנית.

לפני כחודשיים פנתה מלמד לבית משפט השלום בירושלים, באמצעות עו"ד אביתר אלבז, ודרשה לקבל מאוריך פיצוי של 50 אלף שקל. "אילו היה מתנצל כפי שביקשה התובעת לא הייתה מוגשת תביעה", כתב עורך דינה לבית המשפט, "ואולם הנתבע הסתפק בהורדת הסטטוס עד דיון משפטי ואין זה גורע כהוא זה מעצם ההכפשה, הביזוי, ההשפלה והפרסום נגד התובעת".

לוגו אתר "כיפה"

לוגו אתר "כיפה"

לפני כשבועיים הודיעו הצדדים לבית המשפט כי הגיעו להסכם פשרה. עוד לפני חתימת ההסכם פרסם אוריך בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו ובאתר "כיפה" טור ובמסגרתו התנצלות בפני מלמד. "כמעט והגענו אל בית המשפט, מלווים בעורכי הדין", תיאר אוריך, "התייעצתי עם מספר עורכי דין, דיברתי עם קולגות, נערכתי עם כתב הגנה. הכל דיברו על סיכויים מול סיכונים, על חשבון הוצאות מול רווח תקשורתי וכבר היו שתכננו מהלך תקשורתי לצידו של המהלך המשפטי - וכמה זה לא בסדר, הניסיון הזה 'להשתיק' עיתונאי, ועוד 'עיתונאי מהמגזר'. אבל נו, אמרתי, אם להפסיד כמה עשרות אלפי שקלים, לפחות נהנה מהדרך.

"[...] אולי היו אלו החברים המשותפים שניסו לגשר (ושמותיהם שמורים במערכת), אולי היו אלו עשרת ימי תשובה - אולי זו התשובה שלי. ביקשתי להפגש ובקשתי התקבלה. הגעתי אל בית-אל (לראשונה בחיי, יש לציין), אל משרדי ערוץ 7. ישבתי סביב אותו שולחן עם הרבנית מלמד, עם עוזי ברוך (העורך הראשי של ערוץ 7) ועם עו"ד אלבז. זו הייתה פגישה בה גיליתי כמה מתיחות ורוע וכעס ועצבים וזעם יכולים להצטבר בין אנשים כשהם לא מדברים ולא נפגשים. כמה דיאלוג מצליח, באמת, להביא אותנו אל עמק השווה. וכן, כמה טעיתי בפרסומים קודמים ובעיקר במחשבות קודמות, שחלקתי עם אחרים או שחשבתי ביני לבין עצמי, אודות הרבנית מלמד, שהתגלתה לי בפגישה אישית כאדם אצילי ומכובד, רחוקה מאוד-מאוד מהציור אותו ציירתי בדעתי, ועד כמה היא הצליחה להתעלות מעל האגו ולהפגש עם עיתונאי צעיר ומנוול שכמוני, ממרום גילה והישגיה, כדי לפתוח דף חדש".

מלבד ההתנצלות כולל ההסכם התחייבות של אוריך "שלא לפרסם פרסומים שאינם אמת נגד ערוץ 7, לרבות מאמרי דעה שאינם אמת". על פי ההסכם, "התחייבות זו נוגעת במיוחד לגבי סיקור התנהלותם של בכירי ערוץ 7 והישיבה כגון: יעקב (כצל'ה) כ"ץ, הרבנית שולמית מלמד, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב אליעזר מלמד, עוזי ברוך וחנוך הכהן".

"פרסומים שייחתמו על ידי יונתן אוריך הנוגעים לערוץ 7", נכתב בהמשך ההסכם, הנוגע לאוריך בלבד ולא ליתר הכותבים באתר, "יתפרסמו לאחר קיום דיאלוג עם עוזי ברוך עורך אתר ערוץ 7 ואשר מהווה איש הקשר שהוגדר לצורך תיאום, בקשת תגובות והיכרות מקרוב בנוגע לדיווחים אקטואליים שוטפים". בנוסף נכתב כי "הוסכם על ראיון שיונתן אוריך יראיין את הרבנית מלמד באתר 'כיפה'".

בית המשפט נתן להסכם תוקף של פסק דין.

860-09-13