שלושה עיתונאים, סרטון באתר האינטרנט, הפניה משער העיתון ועמוד שלם של סיקור. "ישראל היום" העניק את כל הטוב הזה לתיעוד וסיקור ביקורם של ד"ר מהמט אוז והרב שמולי בוטח באתרי יהדות בישראל.

קוראי "ישראל היום" אמורים להכיר את ד"ר אוז והרב בוטח. לפני כשבועיים דיווח "ישראל היום" לראשונה על הביקור המתוכנן. ביום שישי האחרון התפרסם ראיון מקיף של בועז ביסמוט עם ד"ר אוז, ובו סופר גם על הטיול המתוכנן שלו ושל הרב בוטח לישראל (ראיון נרחב של ביסמוט עם הרב בוטח פורסם בעיתון בחודש יולי האחרון).

למרות זאת, עבור קוראי "ישראל היום" שהצטרפו רק כעת, הידיעה על הביקור, מאת אפרת פורשר, מתי טוכפלד ויורי ילון, נפתחה בהסבר כי ד"ר אוז הוא "הרופא המפורסם בארה"ב ומי שנחשב לגורו של אשת הטלוויזיה הכי משפיעה, אופרה וינפרי", וכי בוטח "נחשב לאחד היהודים המשפיעים בעולם". בסרטון שעלה באתר הוגדר ד"ר אוז "מנתח הלב שהבריא את אמריקה". בוטח זכה לתואר "הרב של אמריקה".

הידיעה החדשותית מאת שלושת כתבי העיתון כללה סיקור של ביקור הד"ר והרב בעיר-דוד, בנקבת השילוח ובמערכת המכפלה בחברון, וציטוט מדבריו הנרגשים של אוז.

בגוף הידיעה נכלל גם המשפט הבא: "לפני כחודש קיבל ד"ר אוז מידי הרב, בשיתוף חתן פרס נובל לשלום אלי ויזל, ד"ר מרים אדלסון ושלדון אדלסון, את אות מגן הערכים היהודיים". לידיעה לא נלווה גילוי נאות של העובדה כי בני הזוג אדלסון הם בעלי העיתון.

כמו כן לא נמסר שהטיול של אוז, שאליו הצטרפו בני משפחתו, נערך במימון בני הזוג אדלסון. בהודעה לעיתונות שהפיץ אוז ופורסמה באתר של בוטח הוגדר הטיול כמסע "באדיבות ד"ר מרים ושלדון ג' אדלסון", ואוז עצמו הודה לבני הזוג על "הנדיבות יוצאת הדופן" שלהם, ש"סייעה לארגן את הטיול ולהפוך אותו לאפשרי". בוטח הודה אף הוא באותה הזדמנות לבני הזוג הנדיבים על שאיפשרו את הטיול. בוטח מכיר מקרוב את נדיבות לבם של בני הזוג אדלסון. בשנה שעברה, כשהרב ניסה להיבחר לקונגרס, תרמו בני הזוג אדלסון למעלה ממיליון דולר לקמפיין שלו.

בימים הקרובים, כך נמסר ב"ישראל היום", ייפגש אוז עם אדם נוסף שמכיר היטב את נדיבות לבם של בני הזוג אדלסון, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

ב"ישראל היום" סירבו להשיב לפניית "העין השביעית".