תקשיבו למוניטור

Poynter Online - The Biz Blog

לפני שבעה חודשים הפסיק היומון האמריקאי הנוצרי הקטן וטוב הלב, "The Christian Science Monitor", את הדפסתה של המהדורה היומית של העיתון, והעביר את מירב המאמצים להקמה ולתחזוק של מהדורה מקוונת. לצדה הוחלט להוציא לאור גיליון שבועי מודפס. כעת מתברר שהמהלך השתלם ביותר: ג'ון ימה, עורך העיתון, מספר ש-93% מהמנויים על העיתון היומי הסכימו לקנות מנוי למהדורה השבועית, ולאלה נוספו בחודשים האחרונים כ- 25 אלף מנויים חדשים. שיעור המבקרים באתר האינטרנט של העיתון גדל בלמעלה מ-20%.

ברק אובמה נגד רופרט מרדוק: עדכונים

WH TPMDC

רשת החדשות פוקס והבית הלבן ממשיכים להתקוטט ביניהם. בתוכנית: חילופי האשמות והעלבות קטנוניות. המשך יבוא, ללא ספק.

The No Men

U.S. Chamber Property from Unlawful Use

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על התעלול המוצלח של חבורת האקטיביסטים שמכנה את עצמה "The Yes Men". הפעם נספר לכם שאותו תעלול הביא לכך שהשבוע חוקקו בלשכת המסחר האמריקאית חוק שאמור למנוע תעלולים דומים בעתיד.

המשבר: תמונת המחשה (1)

A Graphic History of Newspaperl

"The Awl" מפרסם גרף המפליא להמחיש את ההידלדלות המתמשכת בתפוצתם של כמה עיתונים אמריקאיים מרכזיים, וביניהם "וול-סטריט ג'ורנל", "ניו-יורק טיימס" ו"וושינגטון פוסט". הכי עצוב לעקוב אחר הגרף של ה"לוס-אנג'לס טיימס", שפשוט צונח חופשי ללא מצנח.

המשבר: תמונת המחשה (2)

Paper Cuts

המחשה גרפית נוספת: והפעם, העיתונאים האמריקאים שאיבדו את עבודתם ב-2009, על-פי המיקום הגיאוגרפי שלהם.

לתשומת לב המחוקק

"מעבדת העיתונות של נימן" מדווחת על מחקר שבודק את הקשר בין עיתונים שמקבלים מימון ממשלתי ובין נכונותם לכתוב על שחיתות שלטונית. מושאי הבדיקה: ארבעה עיתונים ארגנטיניים. הממצאים הלא מאוד מפתיעים: ככל שעיתון מקבל יותר כסף מהממשלה, כך קטן טיפולו בשחיתויות. במלים אחרות, מדובר בהשקעה ממשלתית משתלמת בהחלט.

מבזק קיצוצים

"טיים" אינק., שמוציא לאור את המגזינים "טיים", "פורצ'ן" ו"ספורטס אילוסרייטד", יודיע על קיצוץ קיצוני של כ-100 מיליון דולר, מה שיעלה לרבים מעובדיו במשרותיהם. גם המגזין הכלכלי "פורבס" מתכוון לשחרר מספר לא מבוטל של כתבים משורותיו. כך גם "ואניטי פייר". לא רק המגזינים סובלים: "וראייטי" מדווח על קיצוצים נרחבים במהדורות החדשות המקומיות בערוצי טלוויזיה בלוס-אנג'לס וברחבי ארצות-הברית.

עיתונות מוטסת

גליון דצמבר של המגזין "אסקוואייר" עתיד לעשות שימוש בטכנולוגיה המכונה "Augmented Reality" ("מציאות מוגברת") ולהיות תלת-ממדי ואינטראקטיבי. "האותיות יעופו מהדף", מבטיחים העורכים.

סיכונים מקצועיים

כבר כמה שנים שעיתונאים רוסים המדווחים על הפשעים הנוראיים שהצבא שלהם מבצע בצ'צ'ניה מחוסלים בשיטתיות. המאמר החשוב הזה מביא את הסיפור מההתחלה, פחות או יותר.

"Wired" מביא את סיפורו המפחיד של בלוגר קוריאני צעיר ואנונימי בשם מינרווה, שניהל בהצלחה רבה בלוג כלכלי נשכני וחתרני, עד שיום אחד נשמעה דפיקה בדלת.

בלוגר אחר שעושה צרות גדולות הוא אלפרד דונובן בן ה-92, שנלחם באמצעות אתר האינטרנט שלו בתאגיד הענק Royal Dutch Shell כבר למעלה מ-15 שנה. ה"גרדיאן" מביא את הפרטים.

מרקל נגד גוגל

יוזמה ממשלתית חדשה להחלת זכויות יוצרים על תוכן חדשותי אינטרנטי מתבשלת בגרמניה. המטרה: למנוע מאתרי כותרות, כמו גוגל-ניוז, לבזוז את אתריהם של עיתונים מסורתיים.