קורבנות הטרור

השרים הממונים על המדיה במועצה האירופית הסכימו השבוע שהמלחמה בטרור אינה תירוץ להגבלת חופש העיתונות. בין השאר נכתב בהודעה שהוציאה המועצה כי "חופש הביטוי וחופש המידע עלולים ליפול קורבן לאווירת הפחד שהטרור משרה", וכי יש למנוע מהדבר לקרות. התבטאותה של המועצה האירופית בעניין מגיעה בעקבות שורה של הגבלות בטחוניות שהתקשורת האירופית נאלצת להתמודד עימן בעת האחרונה.

הידיעה ב"גרדיאן"

ועוד קורבנות טרור

א-פרופו הגבלות על עיתונאים, העיתון "מוסקבה טיימס" מביא את סיפורה של ילנה מגלבאניה, עיתונאית בת 27 שניצבת כעת מול האשמות חמורות בעקבות סדרת כתבות שכתבה על העינויים שעוברים עצירים צ'צ'נים בבתי-כלא ברוסיה. כעת, בניסיון לחמוק ממשפט, מבקשת מגלבאניה מקלט מדיני בפינלנד. מאז עלה ולדימיר פוטין לשלטון ברוסיה לפני תשע שנים, יותר מ-15 עיתונאים רוסים ביקשו מקלט מדיני במדינות אחרות.

הסיפור ב"מוסקבה טיימס"

מלה בסלע

אז מה ציפה לעיתונאים האמריקאים שליוו את הנשיא ברק אובמה במסעו לערב הסעודית? בתחילת השבוע שעבר הוציא הבית הלבן מזכר לעיתונאים שהעניק לכתבים המדיניים את הרושם כי הם ייאלצו להישאר במלונותיהם בעת השהייה בתחומי הממלכה ולהימנע מפעילויות שעשויות להתפרש כעיתונאיות. אך עוד באותו היום מיהרו נציגי הממשל הסעודי להבהיר שלא כך הדבר. "עיתונאים שמגיעים למדינה שלנו יכולים ללכת לאן שהם רוצים ולכתוב על מה שהם רוצים", נאמר. מן הראוי לציין שכל דיווח שיוצא מהממלכה הסעודית נתון לצנזורה קפדנית.

ההודעה המקורית

התיקון

שתיקה בשניים

סין, המדינה עם קהילת גולשי האינטרנט הגדולה בעולם, מציינת בימים אלה עשרים שנה לאירועים בכיכר טיאננמן, וכדי שהעניינים לא ייצאו משליטה החליטו השבוע הרשויות למנוע מהאזרחים לפטפט בטוויטר. אליס קסין יו מדווחת בבלוג "דאנווי" שהשפה הסינית מאפשרת דחיסה של הרבה יותר מלים ואינפורמציה ב-140 תווים ממה שאתם חושבים.

עוד באותו עניין: קייט איידי, עיתונאית בריטית שדיווחה מהכיכר לפני עשרים שנה, חזרה לסין כדי לעשות סרט תיעודי על הנושא עבור ה-BBC. זה לא היה קל. לרגל שידורו של הסרט היא ניאותה לשחזר את חוויותיה המסעירות והמאוד מסוכנות משני ביקוריה במדינה.

הידיעה ב"דאנווי"

קייט אדי מדברת עם journalism.co.uk

טוב לי או'ריילי

האם שדר החדשות הפופולרי ביל או'ריילי אחראי במידת מה לרצח של רופא ההפלות ג'ורג' טילר, שמצא את מותו ביום ראשון האחרון בקנזס בעת שביקר בכנסייה? התקשורת האמריקאית הליברלית חיטטה בארכיונים, והחליטה שכן. אתם מוזמנים לצפות בכמה מההתייחסויות הארסיות והאלימות של או'ריילי לטילר במסגרת תוכנית הטלוויזיה ותוכנית הרדיו שלו, ולשפוט בעצמכם.

"הפינגטון פוסט" מרשיע את או'ריילי

אחד שיודע

עוד טייקון של המדיה המסורתית זוכה לכתבת פרופיל מלנכולית, והפעם זהו סי ניוהאוס הבן, הבוס הגדול של אימפריית המגזינים "Conde Nast" (שבין כותריו ה"ניו-יורקר", "ואניטי פייר" ו"Wired"), שמקבל את הטיפול המלכותי במגזין "ניו-יורק". ניוהאוס בן ה-82 נאלץ לסגור שישה מהמגזינים שלו בשנתיים האחרונות, והשמועות אומרות שזה עוד לא הסוף. "הוא מעולם לא היה מדוכא כל-כך", מצוטט בכתבה אחד שיודע. אפשר להבין מדוע.

הכתבה על ניוהאוס הבן

שיר פרידה

מגזין המוזיקה "פייסט" הכין רשימה של עשרה שירים שעוסקים בעיתונות המודפסת.

הרשימה

טלוויזיה, אינטרנט והפרעות אכילה

ארגון הרפואה האמריקאי מפרסם בביטאון שלו מחקר שלפיו חשיפה מוגברת למדיה מזיקה לילדים, מגבירה את סיכוייהם לפתח הפרעות אכילה והתמכרויות לסמים, ועשויה לעודד אותם לקיים יחסי מין בגיל מוקדם מהרצוי. ילד אמריקאי ממוצע מבלה כשש שעות מול מסכים שונים בכל יום.

תוצאות המחקר באתר "HealthDay"