הבית העליון והבית התחתון של הפרלמנט הרוסי אישרו תיקונים חדשים ל"חוק תקשורת ההמונים", שיגדירו בצורה מפורטת את הליך הרישוי של תחנות טלוויזיה ורדיו. כך דיווח אמש האתר "רוסיה פרופייל".

התיקונים החדשים קובעים כי תחנות טלוויזיה ורדיו זרות יחויבו להירשם כישות חוקית ברוסיה. כדי להירשם יהיה עליהם להגיש בקשה, לפתוח משרד ברוסיה ולשכור צוות שיאייש אותו. לאחר שיירשמו, יחויבו הערוצים הזרים להתאים את תוכן שידוריהם לחוקי התקשורת הרוסיים.

,

מבקרי החוק טוענים כי התיקונים החדשים אינם עולים בקנה אחד עם האמנה האירופית בנוגע לטלוויזיה חוצת גבולות, שעליה חתמה רוסיה ב-2006. לטענתם, החלת חובת רישוי על תחנות זרות עלולה להפר את עקרונות חופש הביטוי, הקליטה והשידור החוזר, שהם חלק מהותי מהאמנה.

החוק המדובר קיים כבר מ-2001, אך לא כלל התייחסות לאתרי אינטרנט וטלוויזיה דיגיטלית. אחת הסיבות לתיקונים היא העובדה שמאז 2001 עלה מספרם של כלי התקשורת ברוסיה ל-93 אלף, מהם 27 אלף עיתונים מודפסים ו-330 ערוצי טלוויזיה.

למרות העלייה במספר אמצעי התקשורת, התקשורת הרוסית בכלל והטלוויזיה בפרט נשלטות על-ידי מונופול של ממשלת רוסיה. בשנת 2010 דורגה רוסיה במקום ה-140 בסולם חופש העיתונות (Freedom Index) של הארגון עיתונאים ללא גבולות.