הוועדה להגנת עיתונאים דיווחה בשבוע שעבר כי הרשויות האתיופיות מחזיקות במעצר את ראיות אלמו (Reeyot Alemu), עיתונאית אתיופית, מאז יום שלישי האחרון. אלמו, בעלת טור קבוע בשבועון האתיופי "פטה" ("Feteh"), עתידה להישאר במעצר מונע במשך ארבעת השבועות הקרובים, בעודה ממתינה לחקירה באשמת הפרת חוק הלוחמה בטרור.

אלמו היא העיתונאית השנייה בשבוע האחרון שנעצרה בלי שיובהרו החשדות נגדה. על-פי הוועדה להגנת עיתונאים, וובשט טאיה (Woubshet Taye), סגן העורך של השבועון "אוורמבה טיימס" ("Awramba Times"), מוחזק במעצר בנסיבות דומות מאז יום ראשון שעבר.

ראיות אלמו ווובשט טאיה (צילום: הוועדה להגנת עיתונאים)

ראיות אלמו ווובשט טאיה (צילום: הוועדה להגנת עיתונאים)

הרשויות האתיופיות לא חשפו את סיבת מעצרה של אלמו, אך עורך-דין מקומי, שביקש להיוותר בעילום שם מחשש לנקמה מצד השלטונות, סיפר כי היא הועברה למעצר מונע למשך 28 ימים. זוהי התקופה המינימלית להחזקת חשודים במעצר מונע על-פי חוק הלוחמה בטרור שאושר ב-2009. לשם השוואה, על-פי החוק האתיופי הרגיל, זמן המעצר המינימלי הוא שבועיים.

עיתונאים מקומיים סיפרו שהם מאמינים כי מעצרה של אלמו קשור לעובדה שטוריה מציגים עמדה ביקורתית כלפי מפלגת השלטון. העיתונאים סיפרו כי בטור שפירסמה ב-17.6.11 ביקרה אלמו את דרכי גיוס הכספים של המפלגה עבור בניית סכר חדש, ואף השוותה בין ראש ממשלת אתיופיה, מלאס זנאווי, למועמר קדאפי.

החוק ללוחמה בטרור, שאושר באתיופיה בשנת 2009, מפליל כל אמצעי תקשורת ה"מעודד" או "מעניק תמיכה מוסרית" לקבוצות או מטרות שממשלת אתיופיה תייגה כ"טרוריסטיות". "האירוניה היא שבעוד שהממשלה גאה במאבקה בקבוצות טרוריסטים, אנחנו [הכתבים] חושבים פעמיים לפני שאנחנו כותבים על כך", אמר לוועדה להגנת עיתונאים עיתונאי מקומי שביקש להיוותר בעילום שם.