כניסתו של נשיא המדינה לשעבר לכלא מסמלת את קצו של קמפיין תקשורתי אגרסיבי, טוען מנחה "תיק תקשורת" עמנואל רוזן בפתח התוכנית, אולם היא אינה הוכחה לכוחה של התקשורת, אלא לקונסנזוס ציבורי. "כולם רוצים את קצב בכלא, כולם רוצים את גלעד שליט בבית [...] אנחנו חזקים, אבל לא עד כדי כך", מסכם רוזן.

הדיון הראשון באולפן עוסק בחלקה של התקשורת בפרשת קצב ומשתתפים בו יעל דן מגלי-צה"ל, יובל יועז, הפרשן המשפטי של "גלובס", ומחבר ספר על הפרשה ואחד מעורכי-דינו של קצב, ציון אמיר. "התקשורת חרגה לחלוטין מהתפקיד המסורתי שלה", טוען אמיר בפתח הדברים, "עיצבה מציאות, הכתיבה מציאות, יצרה דעת קהל", ולדבריו השפיעה גם על המשטרה, הפרקליטות והשופטים. הסיבה לחריגה, לדברי אמיר, אינה ידועה.

"קשה לו למצוא את הסיבה כי זה פשוט לא היה", מגיבה דן. לדבריה, "התקשורת עשתה את תפקידה, דיווחה, פירטה, תיארה", ומשום שהמתלוננות היו חסויות, מי שמילא את רוב זמן המסך היו קצב ועורכי-דינו דווקא, "שלא בחלו בשום דבר כדי להגן עליו וכדי להכפיש וללכלך". דן מזכירה גם כי הפרשה יכולה היתה להסתיים בעסקת טיעון, לולא התעקשותו של קצב עצמו.

"אני לא מסכים לשום דבר שאמיר אמר חוץ מדבר אחד", אומר יועז, שהתייחס להשפעה של התקשורת על הפרשה ("לא על השופטים"). "זה תפקידה", אמר יועז, "יש לנו תפקיד חברתי". "יכולה להיות כותרת גדולה מספיק כדי לתאר נשיא שחשוד באונס?", שואלת דן. "האם מישהו מהעיתונאים פיקפק, ניסה לבדוק אם מדובר בעלילה?", שואל אמיר.

בהמשך התוכנית עוסקים רוזן, אודי סגל מחדשות ערוץ 2 וברק סרי, דובר משרד הביטחון, בקטע הווידיאו שבו נראים שר הביטחון ברק וקציני צבא מתבדחים על סוגיית "שירת הנשים" בצה"ל. "זה התחיל בצחוק ונגמר כמעט בבכי ובהתנצלות של הרמטכ"ל", אומר רוזן. "בעיקרון משדרים הכל", קובע סגל בתשובה לשאלה. "אלה אירועים נדירים שבהם יש לנו הצצה למה שהם באמת חושבים", הוא אומר.

בסיום התוכנית מובא קטע מדברים שאמר לירן דן, עורך אתר חדשות ערוץ 2 לשעבר וכיום יחצן של נתניהו, בכנס העיתונות באילת, המזכים אותו בעקיצה מרוזן.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית