לאורך כל יום אתמול, בעוד כלי התקשורת נאלצים להכפיף עצמם לצו איסור פרסום גורף, התנהל ברשתות החברתיות דיון ער על התחקיר האוסטרלי הגנוז. גולשים ניצלו את מרחבי הרשת כדי להחליף ביניהם מידע, שמועות וקישורים לידיעות עיתונאיות שהתפרסמו ונעלמו.

גם עיתונאים לקחו חלק בדיונים המקוונים. כמה מהם הרשו לעצמם לכתוב בפייסבוק ובטוויטר מה שנאסר עליהם לדווח במסגרת תפקידם. אחרים נהגו דווקא כידה הארוכה של הצנזורה. אחד מהם היה אטילה שומפלבי, הכתב הפוליטי של אתר ynet, מגיש שידורי החדשות הטלוויזיוניים של האתר והעיתונאי המזוהה ביותר עימו.

בקבוצת דיון של אפליקציית ווטסאפ משוחחים באופן קבוע על ענייני היום כ-30 אנשי תקשורת, דוברים וסתם סקרנים. אתמול, באופן טבעי, עלה לדיון בקבוצה גם סיפורו של האסיר האוסטרלי שהתאבד בכלא הישראלי. אחרי שכמה מהחברים בקבוצה החליפו מידע על הפרשה, ביקש מהם שומפלבי לחדול מכך.

"מציע לא לקשקש עצמנו לדעת", כתב בשעות הצהריים, ובהמשך היום הוסיף: "מציע שוב שלא נקשקש עצמנו לדעת בנושאים מסוימים. שכל אחד ישמור לעצמו המידע". בשעות הערב, כאשר אחד המשתמשים כתב, "יש פה סיפור מטורף שעוד יסופר", הגיב שומפלבי במלים "או שלא...", ובהמשך: "מקווה שלא". כאשר נשאל "למה?", השיב "ככה".

משומפלבי נמסר בתגובה: "חיי אדם ובטחון המדינה קודמים לקשקשת בקבוצת דיון בוואטס-אפ".

אטילה שומפלבי, ווטסאפ (צילום מסך)

אטילה שומפלבי, ווטסאפ (צילום מסך)