הכותרת הראשית של גיליון "הארץ" שהתפרסם הבוקר (10.4) עסקה בפיגוע במסוף הדלק בנחל עוז. לצידה התפרסם מאמר פרשנות של אבי יששכרוף ועמוס הראל, שכותרתו "אין מספיק הרתעה". באותו בוקר, באתר האינטרנט של העיתון, במקום דיווח עיתונאי על הפיגוע (שכבר נעשה באתר אתמול), הפך מאמר הפרשנות לכותרת הראשית תחת הכותרת "צה"ל מאבד את כושר ההרתעה בדרום". כעבור כשעה הורידו עורכי האתר את הכותרת הפרשנית ממשבצת הידיעה הראשית למקומה הטבעי, בין שאר הכותרות, ונוספה לה המילה המקדימה "פרשנות". גם שעת הפרסום השתנתה, מ-10:33 ל-11:48.

האם צה"ל אכן מאבד את כושר ההרתעה בדרום? לא בטוח. אפשר להתווכח, אולי כן, אולי לא. מה שבטוח: זו לא ידיעה חדשותית. אבל האם כלי תקשורת חדשותי חייב לספק לקוראיו קודם כל מידע אמין ומדויק ככל האפשר ורק אחר כך להציע את האג'נדה שלו? נראה שב"הארץ" עדיין מאמינים שהתשובה חיובית, ולכן החליפו את הכותרות.

יתכן, כמובן, שמדובר בסתם טעות. אבל גם אם מדובר בטעות, היא מאפשרת הצצה מעניינת לשיקולי העריכה ב"הארץ", הצצה שלא יכולה להתאפשר בעיתון מודפס אלא רק באתר אינטרנט, עת הגבול בין דעה לידיעה נקבע ממש מול עיני הקורא, בזמן אמת.

דף הבית של אתר "הארץ" בסביבות 10:30 בבוקר (לחצו להגדלה)

דף הבית של אתר "הארץ" בסביבות 10:30 בבוקר (לחצו להגדלה)

דף הבית של אתר "הארץ" בסביבות 11:30 בבוקר (לחצו להגדלה)

דף הבית של אתר "הארץ" בסביבות 11:30 בבוקר (לחצו להגדלה)